Mao om inlägget är positivt så kan det inte vara en riktig kund. ;)

mvh
David

Om man börjar ana ngt sånt så ett tips är att kika in på meddlemmens 10 sista inlägg... Där kan man ana både d ena o d andra... :o

De som blir mest lidande är väl tillfälliga besökare. Sådana som planerar eller håller på och bygger men bara tar en snabb titt på forumet och som inte är medlemmar. Då ser man inte igenom sådant.

Berit

Verkligen pinsamt! Men jag "upptäckte" en säljare som vi haft to.m kontakt med... pinsamt! :-[

Visst kan man undra när vissa inlägg alltid kommer på arbetstid och är korta i stil med "dom är bra" och inte det mera normala: Vi bygger i Uppsala husmodellen A och är nöjda med det mesta utom... Ibland ifall man kollar deras senaste skrivna inlägg så är alla i samma stil "dom är bra" alla är dessutom skriva på normala arbetstider (dock ej under lunch). ::)

Det kan ju också verka märkligt att någon reggar sig på byggahus o enbart lämnar omdöme om att "det bolaget är ett bra bolag" o inte skriver om nåt annat. Såna insändartyper finns.

Det som jag ställer mig mest förvånande till är att det finns personer som istället för att ägna till åt någon kund sitter o skriver inlägg på bygghus. Hur värderar de sitt eget arbete o kund? Vissa har ju även varit öppna o skrivit att de är tillverkar när det svarat på någons fråga. Fast det varit mest kass säljsmörja, tyvärr.

Det som är så trivsamt på byggahus är ju stämmningen av debatt/diskussion om olika saker. Inte en insändare att "AB bygger bra hus" punkt! Det lockar ingen heller. Diskussioner som leder till länkar lockar isåfall mer, som de om finska hus o planlösningar etc.

/Asdl2
Som gärna skulle bygga ett lappli-hus eller varför inte stora lusthuset från karlsonhus.

Visst är det bra att den här saken uppmärksammas! Allt för att skrämma bort säljarna. Tur då att det finns möjlighet att kolla upp historiken.

Månntro att man själv blivit kontrollerad i egenskap av alltför nöjd XX-hus kund... ;)
Innan bygget är klart har man nog hunnit ge en mer nyanserad bild av både byggande och säljare. Egentligen borde man inte ge någon bedömning alls förrän slutbesiktningen är gjord ::)

Hälsningar från en av byggturisterna

Intressant att det blev så väldigt stiltje här på forumet efter Marlenes tillrättavisning.
Har själv byggt med en av husleverantörerna hon nämner och är faktiskt inte alls speciellt nöjd.
Jag tycker verkligen att Marlende skall kolla upp villka som skrivit några av de tveksamma inläggen genom att kolla deras IP-nummer och hänga ut dem här på forumet.
Själv vill jag inte nämna vilket husföretag jag är missnöjd med då jag fortfarande hoppas på en ordentlig kompensation från dem. Men jag återkommer innan våren om de inte bättrat sig.

Jag dristar mig till att skriva ett positivt inlägg om min hustillverkare Eksjöhus trots allt. Efter att ha drabbats av sjukdom av allvarligare art blev vi tvungna att avstyra hela byggprojektet för ca två veckor sedan och de har hanterat avbeställningen på ett mycket bra sätt för mej som kund. eller numer före detta kund...tyvärr lär jag inte ha råd att bygga med dem när det blir aktuellt om nåt år igen utan det blir säkert Älvsbyhus, men har vi råd tvekar vi inte att välja Eksjöhus igen...

sarpat skrev:
Jag dristar mig till att skriva ett positivt inlägg om min hustillverkare Eksjöhus trots allt. Efter att ha drabbats av sjukdom av allvarligare art blev vi tvungna att avstyra hela byggprojektet för ca två veckor sedan och de har hanterat avbeställningen på ett mycket bra sätt för mej som kund. eller numer före detta kund...tyvärr lär jag inte ha råd att bygga med dem när det blir aktuellt om nåt år igen utan det blir säkert Älvsbyhus, men har vi råd tvekar vi inte att välja Eksjöhus igen...
Känner med dig, sarpat!
Hoppas att allt ordnar sig till det bästa för dig och din familj.
Liten tröst dock att du blev så bra bemött av husfabrikanten så att inte det blev ytterligare "sten på börda"
MVH/Christina.

Jag hoppas verkligen att folk vågar stå för vad de tycker om sina husleverantörer. Sen är det ju en sak att sådana som jag som precis passerat byggstartsmötet egentligen inte vet något, utan borde vänta tills vi flyttat in innan man uttalar sig om sin leverantör :D ;)

sarpat skrev:
Tråkigt att höra om din sjukdom. Hoppas att du mår bättre längre fram och att du tills dess fortsätter planera för drömhuset tillsammans med oss andra på forumet.

mvh
David och Lisa

:D
Många av oss, som verkligen börjat bygga, och är nöjda eller missnöjda, har också lagt upp bilder på en hemsida eller ett fotoalbum på webben!
Då finns det ju chans att kolla upp oss i alla fall!
Men även hemsidebygget kan ju ha sina problem, eller hur?

Helena med
Sverige Stugan

Jag håller med om att det blir helt fel när hustillverkare gör förtäckt reklam. Det snarare minskar än ökar förtroendet.
Dock reagerar jag på inlägget om att ett "bevis" för att det är en hustillverkare som skriver är att inlägget är under arbetstid, ej lunch. En något begränsad uppfattning anser jag.
Själv är jag IT-konsult och sitter framför pc'n 8 timmar per dag. Och "ve och fasa" jag tar mig faktiskt friheten att titta in på denna site under arbetstid. Har man pc'n som arbetsredskap hela dagarna finns det bättre saker att göra på kvällstid. Det är säkert många med mig som känner så.
I övrigt vill jag bara säga att byggahus är en mycket bra site som gett mig många idéer och tips när jag valde husleverantör. (Vem jag valde törs jag väl inte skriva - det kan ju vara förtäckt reklam... :-X)
Nöjd kund  

Eftersom det var jag som skrev att " vissa inlägget är skrivna under arbetstid, ej lunch" så vill jag bara svara: Det finns alltså insändare som bara skrivit husrekommendationer på ett hus, inget annat alls, under ordinarie arbetstid, med avbrott för lunch. Givetvis misstror jag inte alla som skriver under arbetstid bara de som enbart skriver korta inlägg om hur förträffliga ett visst företag är. Läser man alla deras inlägg i rad så lyser det bara *pinsamt* om det hela.

D som inte känner med sig behöver ju inte ta åt sig ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.