Paul-Staffanstorp skrev:
Visst... men det har ju alltid hetat att siliconen ska kunna bottna och enligt mig så bottnar den ta mig fan lika bra/dåligt i 12mm som i 15mm skivmaterial så jag tycker det hela känns störtlöjligt och det är inte lätt att förklara för kunder som oftast begriper ännu mindre av det som ska göras...
Jag håller med dig till fullo!
Jag tänkte mest att man dragit en gräns med avseende på hållfasthet.
Men kanske är tanken att man inte ska borra genom plyfan när man ska sätta upp nåt för att på så vis få silikonet att fylla ut hålet hyfsat!?

I mina rum kommer jag lyckligtvis slippa en massa upphängningar i trämaterial i närheten av zon 1.
Träväggar däruppe och enbart badkar och lättbetong därnere och dusch.
 
Paul-Staffanstorp
Naturligtvis ska man inte borra genom plyfan, men det ska man ju inte oavsett om den är 12 el. 15mm...

Poängen är ju att ha den och skruva i liksom ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.