F Freddie Dahlberg #1 Medlem · 12 inlägg 3 aug 2020 23:25 Freddie Dahlberg Medlem 12 inlägg 3 aug 2020 23:25 #1 Hej på er. Jag håller på att bygga mej en attefallare på landet. Nu har vi kommit så långt att det är dags för väggbeklädnad. Va ska vi välja och vad är mest ekonomiskt? Osb/gips och spackla måla? Eller färdig målad träpanel? Jag har iaf fått fram att det är dyrare med panel än med gips. Men vad säger ni som gjort liknade. Den ekonomiska frågan är avgörande. Jag bygger själv så det är ju endast material som kostar mej pengar. /Freddie #gips #osb #träpanel
Hej på er. Jag håller på att bygga mej en attefallare på landet. Nu har vi kommit så långt att det är dags för väggbeklädnad. Va ska vi välja och vad är mest ekonomiskt? Osb/gips och spackla måla? Eller färdig målad träpanel? Jag har iaf fått fram att det är dyrare med panel än med gips. Men vad säger ni som gjort liknade. Den ekonomiska frågan är avgörande. Jag bygger själv så det är ju endast material som kostar mej pengar. /Freddie
Rabbithole #2 Allvetare · Västra Götaland · 11 967 inlägg 4 aug 2020 00:42 Rabbithole Allvetare Västra Götaland 11 967 inlägg 4 aug 2020 00:42 #2 Färdig plastpanel eller målad MDF direkt på stomme tror jag blir billigast. Tänk på att med gips så tillkommer spackel, massa färg, spackel & målarverktyg
Färdig plastpanel eller målad MDF direkt på stomme tror jag blir billigast. Tänk på att med gips så tillkommer spackel, massa färg, spackel & målarverktyg