Hej på er!
Håller på att få ett trädäck byggt på vår uteplats och det är bara småsaker kvar.
Men jag fick lite ångest när jag började tänka mer på det Lazy Spa som vi ska ha på trädäcket åt barnen. Poolen kommer väga 1200kg med vatten cirka.
På bifogad bild är där ett område i övre delen av bilden som vi har gjutit 10st plintar till som extra för förstärkning rakt upp o ner i gräsmattan. ( På bilden är de ej gjutna utan bara markerade för platsen)
Kommer trädäcket klara belastningen?
Trädäcket består av:
45x120 reglar
28x145 trall
Fastsatt mot husvägg.
Tack på förhand.
Håller på att få ett trädäck byggt på vår uteplats och det är bara småsaker kvar.
Men jag fick lite ångest när jag började tänka mer på det Lazy Spa som vi ska ha på trädäcket åt barnen. Poolen kommer väga 1200kg med vatten cirka.
På bifogad bild är där ett område i övre delen av bilden som vi har gjutit 10st plintar till som extra för förstärkning rakt upp o ner i gräsmattan. ( På bilden är de ej gjutna utan bara markerade för platsen)
Kommer trädäcket klara belastningen?
Trädäcket består av:
45x120 reglar
28x145 trall
Fastsatt mot husvägg.
Tack på förhand.
Hej,
Det ser ut som du har lagt plintar direkt på en markbeläggning av tegelstenar.
Hur är grunden under tegelstenarna uppbyggd?
Om du inte vi hur dessa markstenar har lagts då bör du i området du har spa bör du har regler på 300mm CC avstånd och fler plintar, halvera avstånd mellan plintarna, samt stabiliserande regler.
Det ser ut som du har lagt plintar direkt på en markbeläggning av tegelstenar.
Hur är grunden under tegelstenarna uppbyggd?
Om du inte vi hur dessa markstenar har lagts då bör du i området du har spa bör du har regler på 300mm CC avstånd och fler plintar, halvera avstånd mellan plintarna, samt stabiliserande regler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ursäkta det sena svaret, har varit mycket. Men det löste sig bra. Jag chansade och det höll bra. Allt under i det hörnet är gjutet på plint i marken och det har inte hänt något så barnens lilla pool står stabilt på det området.
Klicka här för att svara