1 938 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Orimligt mjukt golv
Har nu köpt en lägenhet, och flyttar från en hyresrätt. Och höll idag på att flyttstäda lite
Hyresrätten är ca 1,5 år gammal med tarkett-golv. Upptäckte idag vid städning att golvet har en massa tryckmärken spridda i hela lgh
Såg en massa små tryckmärken på en rad vid köket, och insåg att det är sömmen under en vävd matta som gjort avtryck i golvet, alltså inget hårt såsom grus eller smuts, utan tyg!
Min fråga är ifall det är rimligt att ett golv ska få märke av sömmarna på en matta?
Ska ringa förvaltaren på måndag för jag vill påpeka detta för dem så att jag inte åker på att betala.
Hyresrätten är ca 1,5 år gammal med tarkett-golv. Upptäckte idag vid städning att golvet har en massa tryckmärken spridda i hela lgh
Såg en massa små tryckmärken på en rad vid köket, och insåg att det är sömmen under en vävd matta som gjort avtryck i golvet, alltså inget hårt såsom grus eller smuts, utan tyg!
Min fråga är ifall det är rimligt att ett golv ska få märke av sömmarna på en matta?
Ska ringa förvaltaren på måndag för jag vill påpeka detta för dem så att jag inte åker på att betala.
Jo har tänkt i de banorna också, ni går jag ju och kollar i ljusreflektioner efter skavanker. Vid besiktningen brukar man ju inte precis ligga längst med golvet. Har tidigare påpekat massa tryckmärken vid ytterdörren som var där när jag flyttade in, samt att det ser ut som någon gått in med skorna på i korridoren till vardagsrummet. Då jg aldrig haft skorna utanför stenläggningen i hallen så måste detta skett under byggnationen. Dessa är dock mejlade till henne och hon la in dem i besiktningsprotokollet.
Det är ju snart dags för två års besiktningen, och jag tänker att de nog hade velat påpeka detta för byggherren
Det är ju snart dags för två års besiktningen, och jag tänker att de nog hade velat påpeka detta för byggherren
Klicka här för att svara