119 128 läst ·
307 svar
119k läst
307 svar
Orimliga påslag elektriker?
Ja, framkörningen lät lite väl dyr.Julia Eriksson skrev:
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Får man fråga vad du tycker det borde kostat ?Julia Eriksson skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Med dessa materialpriser så behöver man inte så många arbetstimmar för att jobbet skall gå ihop. Otroligt höga materialpriser! Det här är inte bra reklam för elbranschen. Vi som är är seriösa i branschen gör ej så här då är du snart utan kunder.B Björkdahl skrev:
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Det där känns som ett logiskt fel i ditt resonemang.K kortis skrev:
En firma får (nästan) alltid dra av alla kostnader (lönekostnader, bilkostnader, materialinköp osv) man har. Det drar man av från den intäkt man har. Det som blir över är företagets vinst som firman får betala bolagsskatt på.
En bilkostnad är i princip som vilken kostnad som helst, givetvis avdragsgill.