Då blir det relativt lång återbetalningstid. utan att ha mer info så skulle jag nog inte göra det om inte fasaden i sig behöver bytas.
 
Chrissofsweden skrev:
Bergvärme, 2-glas fönster och självdrag. :)
Utan att vara expert skulle jag tro att det ger mer att byta ut gamla fönster och dörrar.
 
Chrissofsweden skrev:
Vad tror ni om att tilläggsisolera en sån här vägg? Den är också bara trä men betydligt tjockare. Kan det vara värt att tilläggsisolera?
[bild]
Om det är 22 cm massivträ borde u-värdet vara runt 0,64 för den väggen. Om du vet hur många kvadratmeter fasad du har kan du räkna ut besparingen. Men med bergvärme blir återbetalningstiden lång. Däremot kan det vara en komforthöjande åtgärd som ändå är värd att göra om man upplever huset som dragigt och kallt.

Intressant väggkonstruktion förresten, hur är det byggt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.