Medlem
· Västra Götaland
· 2 557 inlägg
"Det är inte farten som dödar, det är smällen". Eller som dom säger i den engelsktalande delen av världen: "It's not the fart that kills you, it's the smell"
Det jämnar ut sig sa hon som sket på cykelsadelnBubblaren skrev:
För ca 20 år sen var jag kf för ett gäng glada sjuor. För att fylla ut tiden fick de en termin turas om att ta med sig ett ordspråk till klassrådet. Det bästa uttrycket, som träffade huvudet på spiken (hoppsan, där kom ett - idiom?) beträffande uppgiftslämnaren var:
"För lata svin är marken alltid frusen"
Sen kan man vränga till gamla ordspråk också: "Även en blind hittar en höna ibland", "Den som väntar på nåt gott får aldrig hål i tänderna". Andra varianter: "Bättre springa i fel fil än fila i fel springa", "Bättre en back i hallen än ett hack..."
Kjell G
"För lata svin är marken alltid frusen"
Sen kan man vränga till gamla ordspråk också: "Även en blind hittar en höna ibland", "Den som väntar på nåt gott får aldrig hål i tänderna". Andra varianter: "Bättre springa i fel fil än fila i fel springa", "Bättre en back i hallen än ett hack..."
Kjell G
Jo, att både vara fattig och dåligt utrustad är väl illa då :S men som det ser ut i världen så verkar ju de som har lite stålars vara klent utrustade och kompenserar det med något dyrt som "häftig" bil eller liknande så liten kuk verkar ju vara klen tröst i en rik familj....thomasx skrev:
Att påstå att en häftig bil skulle vara ett substitut för liten penis är inget annat än ren avundsjuka, IMHOGlufsglufs skrev:
Hade jag gott om pengar skulle jag också ha ett stort garage, sorry, större garage och många häftiga bilar där inne, inte sjutton krymper min batong för det
Jo, jag hade nog också anpassat bilen efter plånboken i det läget men nu har jag en mer "standard-stor" plånbok och kör då V70 men genom att det är så nu så hör inte avundsjuka hit utan rena fakta att "häftig" bil = liten utrustning

Äh...bara en ursäkt av de mindre välsignade med pengar mot de som är guds gåva till kvinnorna fast med mindre pengar 
"Den late och idioten mår bra av att ha käppen dansandes på ryggen" kinesiskt ordspråk
Varför göra det idag när man kan skjuta upp det till i morgon.
Kanske någon skrivit redan iofs....
Kanske någon skrivit redan iofs....