3 418 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Oras Blandare lever inte upp till namnet
Köpte en Oras duschblandare som monterades i söndags. När vi sedan testade den så blandar den inte vattnet (!) det vill säga när man vrider på flödet så är det bara kallvatten som kommer, vrider man på termostaten för att öka värmen så precis innan man når max värme slår den över och ger bara varmvatten. vrider man då tillbaka den mot kallt så är det samma sak, precis innan man når kallaste läget så slår den över och ger bara kallvatten igen.
Har jag missat att göra någon "inställning" eller justering när jag skruvade dit den? jag tog bara upp den ur kartongen och skruvade upp den (så som det står i manualen).
Har jag missat att göra någon "inställning" eller justering när jag skruvade dit den? jag tog bara upp den ur kartongen och skruvade upp den (så som det står i manualen).
Hej, det kan definitivt vara så att du kopplat in varm och kallvatten fel till termostatblandaren. känn på anslutningarna i blandarens bakkant, kallt vatten till höger och varmt vatten till vänster. En termostatblandare kan inte blanda vattnet korrekt om kallt och varmt vatten anluts fel.
Jag vill ju säga att den var defekt och inte fungerade men när jag installerade den rätt med varm och kallvatten där det skulle sitta (och var ganska klart markerat med två stora märken) så fungerade den perfekt!
Tack för tipset!
Tack för tipset!
Klicka här för att svara