2 909 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Optimal-tanken, erfarenheter?
Hej.
Jag kör med den.
Här kan du kolla sedan jag byggde min anläggning. Så ser ni bilder på mitt pannrum under byggnationen av anläggningen. Klicka fram från 1-sid 8 på länken.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=16888.0
Det finns både bättre och sämre tankar. Men jag fick det jag ville ha till ett vettigt pris och är inte besviken ännu. Möjligtvis kunde det varit två slingor i soldelen så man kunde toppladdat och bottenladdat. Men slingan i om man tar den långa är rätt hög. Strömsnäs håller hög kvalite på sina tankar, men tar också betalt.
Ett alternativ i dag kan vara att ta en enkel tank med bra isolering och sätta växlare på bådera sidorna av energin.
Jag kör med den.
Här kan du kolla sedan jag byggde min anläggning. Så ser ni bilder på mitt pannrum under byggnationen av anläggningen. Klicka fram från 1-sid 8 på länken.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=16888.0
Det finns både bättre och sämre tankar. Men jag fick det jag ville ha till ett vettigt pris och är inte besviken ännu. Möjligtvis kunde det varit två slingor i soldelen så man kunde toppladdat och bottenladdat. Men slingan i om man tar den långa är rätt hög. Strömsnäs håller hög kvalite på sina tankar, men tar också betalt.
Ett alternativ i dag kan vara att ta en enkel tank med bra isolering och sätta växlare på bådera sidorna av energin.
Redigerat:
Det är Strömsnäs som gjort tanken. Jag har ju dom .
Titta på bilderna i länken jag gav så ser ni mitt pannrum. Sitter namnskyltar på PUR skalet om ni tittar.
Titta på bilderna i länken jag gav så ser ni mitt pannrum. Sitter namnskyltar på PUR skalet om ni tittar.
Redigerat:
Klicka här för att svara