Hur gör ni med öppnade tuber?
När storrenoveringen är klar behöver man ibland en skvätt våtrumssilicon, lite pl400 eller liknande, men för det mesta får man slänga halvfulla, torkade tuber.
Har försökt skruva på pipen med plast emellan, funkar dåligt. Spik i pipen verkar funka några dagar, sen är det kört...

Tips?
 
En bit tejp så det blir tätt.
Ligger den länge får man byta pip eller skära av en bit av toppen på pipen.
 
Gladpack och tejp kring pipen, det brukar hålla ett bra tag. Reservpipar finns hos Biltema.
 
S
slänger tuben. efter ha förvarat med gamla spetsen på. extra spetsen har man ju
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.