605 läst ·
6 svar
605 läst
6 svar
Donut lab följer ni också cirkusen på youtube?
Renoverare
· Stockholm
· 20 276 inlägg
Tror ni finnarna lyckats eller är det scam?
Efter 5 testresultat ser de ju ut som de faktiskt har något. Riktigt spännande 400 wh / kg och 100k cykler solid state.
Otroligt roligt om det är på riktigt.
Efter 5 testresultat ser de ju ut som de faktiskt har något. Riktigt spännande 400 wh / kg och 100k cykler solid state.
Otroligt roligt om det är på riktigt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 207 inlägg
Jag tror att de är väldigt försiktiga med att avslöja ”receptet”. De har troligtvis tänkt helt utanför ramarna och vill nog få experterna på tankemässiga villovägar tills de (Donut) vet med bestämdhet hur bra tekniken är. Intressant hur som helst.
Här på Hisingen (där de flesta av Volvos ingenjörer bor) skapas det också ny batteriteknik ut i villagaragen. Jag observerar ett av projekten en god vän driver. Mycket intressanta idéer och faktiskt en del oväntade återbrukslösningar. Vinnova backar upp.
Här på Hisingen (där de flesta av Volvos ingenjörer bor) skapas det också ny batteriteknik ut i villagaragen. Jag observerar ett av projekten en god vän driver. Mycket intressanta idéer och faktiskt en del oväntade återbrukslösningar. Vinnova backar upp.
Renoverare
· Stockholm
· 20 276 inlägg
De stora aktörerna säger ju det är total scam. Otroligt roligt om en liten aktör kan piska dem. Speciellt en från Europa och granne till ossJohan Gunverth skrev:
Jag tror att de är väldigt försiktiga med att avslöja ”receptet”. De har troligtvis tänkt helt utanför ramarna och vill nog få experterna på tankemässiga villovägar tills de (Donut) vet med bestämdhet hur bra tekniken är. Intressant hur som helst.
Jag uppfattar "det riktigt unika" i Donut lad batteriet, den nano-hinna som omsluter cellerna.AndersMalmgren skrev:
Det är Nordic Nano som står bakom med nano-printing-teknik & dessa samarbetar sedan en tid.
Renoverare
· Stockholm
· 20 276 inlägg
Jo precis. Ska bli intressant att se vad som finns i batteriet när folk får sina händer på dom. Det är ju inte lithium enligt donut självaJ jawen skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 207 inlägg
Häpp.
Renoverare
· Stockholm
· 20 276 inlägg
Klicka här för att svara