Tycker att något kullager låter lite torrt på min G2508, tänkte därför ”snabbt och lätt” öppna växellådan och kika. Jag lyckas dock inte öppna den. Den går att öppna några cm på framsidan och lite mindre på baksidan, sen tar något emot. Den verkar dra med sig den mellersta axeln med kugghjul, funderar på om den fastnat och därför gör att det inte går att öppna. Någon som varit med om detta och löst det? Eller har jag missat något annat? Har tagit bort de fyra stora horisontella skruvarna och en vertikal skruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Jag håller själv på och renoverar min G2508 just nu.
För att öppna växellådan fick jag låta de 4st horisontella skruvarna sitta kvar. Tog sedan bort de 2st lodrätta skruvarna på bägge sidor
Tog sedan bort i fram på växellådan, den lodräta skruven på undersidan.
Till sist lossade jag skruvarna som håller fast motoraxeln. De sitter under motorn.
Sedan lyfte jag ur växellådan rakt upp och efter det lossade de 4st horisontella skruvarna.
För att öppna växellådan fick jag låta de 4st horisontella skruvarna sitta kvar. Tog sedan bort de 2st lodrätta skruvarna på bägge sidor
Tog sedan bort i fram på växellådan, den lodräta skruven på undersidan.
Till sist lossade jag skruvarna som håller fast motoraxeln. De sitter under motorn.
Sedan lyfte jag ur växellådan rakt upp och efter det lossade de 4st horisontella skruvarna.
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
OK, förstår!E engan87 skrev:
Yes, har sett denna och det är dessa fem skruvar jag tagit bort. Det är efter det jag kan öppna den några cm.Purre skrev:
OK tack, får pröva lite till!Frustrator skrev: