Nu drar jag till ClasOhlson och köper kabelskalare, kopplingslist, eltejp och skruvmejsel. Ska göra som killen i den här videon:

Tänk på att armaturen är dubbelisolerad. Enkelisolerade ledare eller kopplingar får inte finnas på primärsidan av transformatorn.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Nu har jag äntligen lyckats fixa det!

Såhär blev resultatet:

• Installation av en LED-drivare till spotlights med synliga elektriska kablar och verktyg på en arbetsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Johan456 skrev:
Tänk på att armaturen är dubbelisolerad. Enkelisolerade ledare eller kopplingar får inte finnas på primärsidan av transformatorn.
Vad menar du med primärsida?

A
J jendapen skrev:
Nu har jag äntligen lyckats fixa det!

Såhär blev resultatet:
J Johan456 skrev:
Du bör göra om skarven på 230V-sidan så att den blir i dubbelisolerat utförande. Eller t.om. ska.

A Emil_K skrev:
Du bör göra om skarven på 230V-sidan så att den blir i dubbelisolerat utförande. Eller t.om. ska.
Hur gör man den dubbelisolerad? Och vad händer om jag inte gör det?

J jendapen skrev:
Vad menar du med primärsida?
Det är högra sidan dvs där trafon matas. Byter du den sockerbiten mot en sån som i #18 med ett yttre hölje kommer alla vara nöjda sen.

A
Med en skarv som GK100 länkat till. Om inte så blir armaturen inte längre dubbelisolerad och måste istället jordas

Okej, jag fattar. Det finns alltså risk att strömmen glider ut från skarven? Får ta och byta ut den.

Kom på en sak. Kan man inte bara tejpa över skarven med eltejp? Såg någon göra det på Youtube.

Nu är skarven utbytt!

• Uppdaterad installation av belysningsarmatur med ny skarv låda och elkablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
pinjol och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.