Jag tror att jag har dessa, bild från Jula:

Gul och svart hopfällbar arbetsbock i metall visas på en produktannons från Jula.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Tror" därför att mina ser ut som bilden men är kanske 15-år gamla och jag kan inte vara helt säker på att de är identiska idag. Är de som mina tycker jag priset är riktigt bra. Väldigt "nätta" hopfällda och helt OK stabilitet och kvalitetskänsla i relation till priset.

Angående offerbräda så är det bara att borra två hål och skruva fast den underifrån.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
nikasp
Lite offtopic men jag har förutom motsvarande bockar som ovan också Centipede benställning och tänker nog göra en skiva själv till det. Kräver dock plan yta att ställa det på. Använder på gräsmattan ofta men kan bli lite passande för att få den att stå bra.

Rickard.
Tycker det är lite trist att dom är så höga, särskilt om man räknar in en offerbräda ovanpå. Jag har 0 intresse av att använda dom som arbetsbänk utan jag använder bockarna nästan uteslutande som stöd vid sågning och då är det bara skönt om det är lågt.

Annars tycker jag dom ser rätt intressant ut då jag skulle vilja ha fler men dom tar lite för mycket plats.

P
nikasp nikasp skrev:
Lite offtopic men jag har förutom motsvarande bockar som ovan också Centipede benställning och tänker nog göra en skiva själv till det. Kräver dock plan yta att ställa det på. Använder på gräsmattan ofta men kan bli lite passande för att få den att stå bra.
Ja centipede stativen är grymt fin, jag köpte min på Bauhaus för 360kr nånting när de hade utförsäljning..
men lurar endå på sågbockar.
https://www.bauhaus.se/sagbock-stanley-fatmax-2-pack Dessa tex stod ja o titta på som såg väldigt fina ut..

men även dessa som ser rejälare ut
https://www.amazon.de/dp/B06Y6834GV...9Y2xpY2tSZWRpcmVjdCZkb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]

"Tror" därför att mina ser ut som bilden men är kanske 15-år gamla och jag kan inte vara helt säker på att de är identiska idag. Är de som mina tycker jag priset är riktigt bra. Väldigt "nätta" hopfällda och helt OK stabilitet och kvalitetskänsla i relation till priset.

Angående offerbräda så är det bara att borra två hål och skruva fast den underifrån.
Riktigt värdelös och ostabil, men.........jag har 6 st som jag använder till alltmöjligt.
Enkla att använda och fälla ihop och tar liten plats, kommer köpa fler vid behov.
Men jag skulle önska liite stabilare.

jac jac skrev:
Även jag är ett stort fan av @Masses sågbord som nämndes i början av tråden. Jag tror inte någon länkat till originalinlägget så det kommer här:
[länk]

Brukade inte den tråden vara klistrad överst i verktygsforumet?
Visst var det klistrat förut. (y)
Letade lite snabbt men hittade det inte igår, tack!

Några tips om du kan tänka dig att bygga själv.
En hemmagjord träställning på hjul med markerade delar i ett byggprojekt.
Skapa konto
En person som använder en cirkelsåg för att såga träplanka på en arbetsbänk i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
[bild]
Från Lidl-tråden. Ingen aning om kvalitet, men det borde gå att få dit offerbräda upptill och hopfällbara är de. Tänkte testköpa några imorgon och prova, då jag behöver till bygge av lite längre bänkskivor.
Köpte några. Kompletterade med en 45*70 regel som jag fräste ett spår i (typ u-balk) och skruvade fast som offerbräda. Behändiga, stadiga och åtminstone för mig är det en stor fördel att de enkelt går att justera i höjd. Nu är de nog slut på Lidl, men om det är samma som på Jula finns de där för ok pris.

• Gilla
Risotto
  • Laddar…
ClasseClas
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]

Jag har 2 såna pallbockar och jämfört med den andra Lidl/Jula-bocken som jag också har så tycker jag att dessa gula är riktigt kassa. Största problemet är vingligheten i sidled vilket syns på konstruktionen. Annars går de att packa ihop till ett smidigt platt paket vid transport.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.