2 570 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Önskar tips på innertakskiva
Ska renovera ett rum på övervåningen 1½-planshus, alltså lutande tak/vägg. Nu sitter det en vävtapet som jag skulle vilja ta bort/dölja med ny beklädnad. Tänker mig inte att spika en vanlig träpanel, men skulle önska att få tips på en smidig och snygg takskiva som man kan sätta upp i stället. (skulle vara skönt att slippa tapetsera "taket").
Ja vad är du ute efter för utseende då ...?
Själv klämmer jag upp tak-ess plattor. Enkelt och snabbt. Och ingen målning eller spackling.
http://byggmagroup.fi/dt_article.aspx?m=2835
Tak-ess och huntonit innertak är väl ungefär samma sak, men tak-ess betydligt billigare.
Jag skjuter dessutom fast skivorna med tryckluftsdriven klammerpistol och långa (38mm) smalryggade ga16-klammer.
Klammer är svinbilliga, och det går hur snabbt som helst.
Själv klämmer jag upp tak-ess plattor. Enkelt och snabbt. Och ingen målning eller spackling.
http://byggmagroup.fi/dt_article.aspx?m=2835
Tak-ess och huntonit innertak är väl ungefär samma sak, men tak-ess betydligt billigare.
Jag skjuter dessutom fast skivorna med tryckluftsdriven klammerpistol och långa (38mm) smalryggade ga16-klammer.
Klammer är svinbilliga, och det går hur snabbt som helst.
Någonting som är snyggare än gul vävtapet som släpper i stora bubblor... Överraska mig!Mikael_L skrev:
Jag har ganska dålig koll på vad det finns att välja på och är tacksam för alla tips. Vill undvika att ha (för) förutfattade meningar om hur det ska se ut.
Häftning och klammer låter ju oerhört smidigt!
Är "takskiva" det vanligaste namnet på typen av material?
http://www.traullit.se/?location=3,5Dauen skrev:
Klicka här för att svara