Hej
Har en avloppsanläggning, minireningsverk, från 4 ever green. Varje månad ska man inspektera den och idag då jag skulle lyfta upp uv-armaturen så lossna kabelkopplingen.
Jag är inte elektriker så helst ska jag ju inte fixa med detta.
Men jag har två kablar som är lösa, men tre stift.
Kan någon se på dessa bilder och förstå vilken som ska sitta var?
Tacksam för tips, annars får jag väl be 4 ever green komma och fixa.
Mvh
Fredrik
PS säg till om bilderna är för suddiga, har fått lite problem med synen så det är lite svårt att se om de är dåliga.
Har en avloppsanläggning, minireningsverk, från 4 ever green. Varje månad ska man inspektera den och idag då jag skulle lyfta upp uv-armaturen så lossna kabelkopplingen.
Jag är inte elektriker så helst ska jag ju inte fixa med detta.
Men jag har två kablar som är lösa, men tre stift.
Kan någon se på dessa bilder och förstå vilken som ska sitta var?
Tacksam för tips, annars får jag väl be 4 ever green komma och fixa.
Mvh
Fredrik
PS säg till om bilderna är för suddiga, har fått lite problem med synen så det är lite svårt att se om de är dåliga.
Hej
Enormt tack för ditt snabba svar.
Jag gjorde som du sade och såg snabbt vilket stift som inte var i bruk!
Att jag inte tänkte på det själv!!
Nu såg jag till att koppla samma färg, brun och blå, till samma stift i båda kontakterna. Men hade dessa två spelat någon roll egentligen, jag tänker det är ju växelström?
Tack vare din hjälp kunde jag även passa på att justera kontakterna lite. Den ena har varit lite märkligt ihopsatt efter en reparation av behörig personal och glappat i spänn uttern som spänner mot kabelns ytterhölje (kanske kallas dragskydd) . Nu passade jag på att skruva ihop dem ordentligt.
Återigen enormt stort tack för din hjälp!
Mvh
Fredrik
Enormt tack för ditt snabba svar.
Jag gjorde som du sade och såg snabbt vilket stift som inte var i bruk!
Att jag inte tänkte på det själv!!
Nu såg jag till att koppla samma färg, brun och blå, till samma stift i båda kontakterna. Men hade dessa två spelat någon roll egentligen, jag tänker det är ju växelström?
Tack vare din hjälp kunde jag även passa på att justera kontakterna lite. Den ena har varit lite märkligt ihopsatt efter en reparation av behörig personal och glappat i spänn uttern som spänner mot kabelns ytterhölje (kanske kallas dragskydd) . Nu passade jag på att skruva ihop dem ordentligt.
Återigen enormt stort tack för din hjälp!
Mvh
Fredrik
Nej, troligen spelar det ingen roll men med ett polariserat kontaktdon så är det lämpligt att koppla rätt.
Ibland behövs någon annan för att se det uppenbara, speciellt när man är frustrerad.
Du tog hänsyn till att de är spegelvända i den andra kontakten hoppas jag
Ibland behövs någon annan för att se det uppenbara, speciellt när man är frustrerad.
Du tog hänsyn till att de är spegelvända i den andra kontakten hoppas jag
Klicka här för att svara






