1 203 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Önskar tips/hjälp om transportfordon
Verktygstokig
· Älta
· 2 inlägg
Hej!
Jag har under våren startat ett litet byggföretag. Har ingen egen erfarenhet av de olika transportbilarna som finns på marknaden.
Det jag letar efter först är en rymlig budget bil som kan tänkas hålla minst ett 1-2år.
Därefter en mer premiumbil med större prislapp.
Då jag är 1.90 och ganska stor, så vill jag inte ha en bil jag "klär på mig" utan med både utrymme och körkomfort. Då jag privat kör en volvo med många hästkrafter, så önskar jag mig inte heller "epa traktor" utan en bil med lite mer hästkrafter, så de klenaste modellerna går bort.
Så har ni tips om bilmärke och modell att titta på både nu och senare, samt vilka märken och modeller jag bör undvika. All hjälp är välkommen. Tack på förhand!
/Kenneth
Jag har under våren startat ett litet byggföretag. Har ingen egen erfarenhet av de olika transportbilarna som finns på marknaden.
Det jag letar efter först är en rymlig budget bil som kan tänkas hålla minst ett 1-2år.
Därefter en mer premiumbil med större prislapp.
Då jag är 1.90 och ganska stor, så vill jag inte ha en bil jag "klär på mig" utan med både utrymme och körkomfort. Då jag privat kör en volvo med många hästkrafter, så önskar jag mig inte heller "epa traktor" utan en bil med lite mer hästkrafter, så de klenaste modellerna går bort.
Så har ni tips om bilmärke och modell att titta på både nu och senare, samt vilka märken och modeller jag bör undvika. All hjälp är välkommen. Tack på förhand!
/Kenneth
Volkswagen Caravell från slutet på 90-talet har mycket gott rykte. Slitstarka och förvånansvärt bra vägegenskaper och skapligt rostskydd. Tyvärr brukar de kosta därefter men hittar du en sådan i hyggligt skick för rimligt pris så är det en bra budgetbil.
Mercedes Vito från samma tid bör man inte betala mer än 600 kronor per ton för. Helt hopplösa bilar.
Mercedes Vito från samma tid bör man inte betala mer än 600 kronor per ton för. Helt hopplösa bilar.
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Nästan alla snickare jag ser kör trafic. lite osmidigt om man måste in i skåpet men jag har byggt en hylla för sidodörren och kör bara material i bakdörrarna, och då behöver man inte krypa så ofta. Jag har en 140 och det märks ganska stor skillnad mot 115 varianterna och med BE får man dra ca 2000 med en sådan. Sen är de ju små och smidiga som personbilar när man skall in på trånga uppfarter etc
Klicka här för att svara