Hej alla!
Jag ska bygga en friggebod, som ska vara "bebodd". Som takmaterial blev jag rekommenderad att använda Onduline, eftersom det inte bullrar så f-rb-sk-t när det regnar, och dessutom är hållbart.
Finns det något annat ??? som är ännu fiffigare?
 
Glöm inte att lutningen måste vara minst 10 grader, annars är det ett bra tak. (tycker dock att shingel är betydligt snyggare) :)
 
pappskallen skrev:
Glöm inte att lutningen måste vara minst 10 grader, annars är det ett bra tak. (tycker dock att shingel är betydligt snyggare) :)
Tack för synpunkten ;)
Jo, jag kan tänka mig att det blir mycket snyggare, men boden ligger lite inklämd så taket syns egentligen inte från något håll.
Lutningen är nog 20 grader så det klarar sig ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.