9 820 läst ·
1 svar
10k läst
1 svar
Oncewall underhållsfri fasad
Hittade företag som säljare heter Oncewall AB. Plast typ PVC fasad.
Vet inte varifrån tillverkning, nån som vet?
Någon som har byggt Oncewall i sitt hus?
Oncewall finns bara vit färg
Själv vet finns Ivarpanel ser mer lik träpanel och olika färg fast tyngre och mer jobb än oncewall bland annat måste förborras och special sågskiva för att kapas Ivarpanel, vilken inte behöver special verktyger till Oncewall lättvikt och färdig borrad för skruva in antar jag.
Gärna synpunkter
Mitt hus ska ha ny fasad som är 1946, finns ej eternit och icke isolering finns i väggarna.de är 50 mm tjock friska träpanel och läkt är på de springor.
Ska ta bort läkt och lägga isolering, regel luftspalt, vindduk och fasad.
Förstår med äkta trä panel mer liv och natur fast mer arbetar och att man måste vårda varje 8 -16 år ommålning ända kostar lika. Kan man tänka själv e 50 år så behöver man inte ommålning när jag blir pensionär ha ha
Själv vet finns Ivarpanel ser mer lik träpanel och olika färg fast tyngre och mer jobb än oncewall bland annat måste förborras och special sågskiva för att kapas Ivarpanel, vilken inte behöver special verktyger till Oncewall lättvikt och färdig borrad för skruva in antar jag.
Gärna synpunkter
Mitt hus ska ha ny fasad som är 1946, finns ej eternit och icke isolering finns i väggarna.de är 50 mm tjock friska träpanel och läkt är på de springor.
Förstår med äkta trä panel mer liv och natur fast mer arbetar och att man måste vårda varje 8 -16 år ommålning ända kostar lika. Kan man tänka själv e 50 år så behöver man inte ommålning när jag blir pensionär ha ha
P Pugetik skrev:Hittade företag som säljare heter Oncewall AB. Plast typ PVC fasad.
Gärna synpunkter
Jag har hjälpt till att montera panel från oncewall på svärfars hus och jag var skeptisk innan, men det är riktigt snyggt och går väldigt fort att installera, det är bara att skruva upp...
Kan inte heller se skillnad mellan trä och plastfasad, så om du vill slippa underhåll så hade jag kört på Oncewall, de var enkelt att beställa och vi fick bra service samt monteringstips. Räknar man på det så blir det väldigt prisvärt , särskilt om man räknar egen tid för målning
Med vänlig hälsning, Henrik
Klicka här för att svara