Hej allesammans! Jag bor i en lgh som alltid haft en svart trävägg på en av sidorna i sovrummet, har alltid stört mig på väggen så funderar på om man kan spackla över hela väggen och sen måla så det blir som en vanlig vägg som matchar rummet i övrigt. Går det? Eller har någon en bättre idé? Vågar inte riva ner den för det går lite sladdar där bakom
Skruva gips på väggen och spackla och måla efter det.
Spackla på bräder kommer inte att bli bra.
Spackla på bräder kommer inte att bli bra.
Skruva dit renoveringsips spackla o måla.
Eller tapetsera.
Klart!
Eller tapetsera.
Klart!
Du skriver att det går lite sladdar där bakom. Vet du vad det är för kablar? Det kan vara så att de dragit från uttag som sitter bakom panelen. Hur är de monterade? Med skruv eller spik? Jag hade nog försöka återställa väggen istället för att bygga på den ytterligare. Om du tar bort en bräda i taget, så kan du se hur kablarna är dragna.M Markanten skrev:Hej allesammans! Jag bor i en lgh som alltid haft en svart trävägg på en av sidorna i sovrummet, har alltid stört mig på väggen så funderar på om man kan spackla över hela väggen och sen måla så det blir som en vanlig vägg som matchar rummet i övrigt. Går det? Eller har någon en bättre idé? Vågar inte riva ner den för det går lite sladdar där bakom
Klicka här för att svara