Rickard.
Spånskiva är ett väldigt konstigt val men det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att den inte klarar av det ska behöver göra i den här situationen. Väldigt svårt att lägga någon värdering i det då det inte finns några bilder men det sättet dom monterat fel papp på gamla dåliga fotplåtar tyder ju inte på att dom har ett fungerande kvalitétstänk.

Frågan är väl om ni inte skulle försöka förhandla er ur det här, möjligtvis betala en liten slant för delar av snickeriarbetet, har dom bytt rotet t ex? Och sedan hitta en riktigt takläggningsfirma som lägger taket.

Exakt vad jag tänkt, att föreslå att betala en del. Rotet/råsponten har man lämnat utan att byta nästan någon trots att några ser svarta/blöta ut. Försökte trycka med en nyckel på en jag kom åt, men just de brädor jag kom åt att kolla var inte genomruttna i alla fall.

Staffans2000
Lite bilder på regelreparationerna skulle vara intressant att titta på.

Staffan

Det var nog OSB ändå. "Flingornas" storlek, lite mindre än jag sett tidigare lurade mig. Bifogar bild

• Vy under tak med synliga OSB-skivor, träreglar och isolering i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De där skivorna gör inte mycket nytta! De svarta brädorna i taket borde ha bytts ut.

Rickard.
Det är ju så dåligt att det inte är sant, är det ett riktigt företag du lejt? För att få rätt funktion på förstärkningarna bör dom skruvlimmas mot bjälkarna.

Många duktiga takläggare kan inte snickra och många duktiga snickare kan inte nått om tak men dom här kunde ju inget av de.

Uppdatering: Firman har varit här ett par dagar under veckan och lagt ett till lager papp ovanpå och vinkelrätt mot det gamla. Det kändes väl som förstås osannolikt att det skulle bli ett annat utfall om man gör på samma sätt som tidigare. Dett finns nu som då stora bubblor och det känns mycket svampigt att gå på. På ett par skarvar har man försökt med någon vit fogmassa. Ja ni ser...
Taktäckning med synliga bubblor och en vit fogmassa längs en skarv som ser svampig ut.
Skapa konto
Tak med nytt lager papp och skarvar med vit fogmassa, omgiven av byggnader, indikerar potentiellt läckageproblem.
Skapa konto
Asfalterad yta med en lång, smal spricka inneslutande en blå slang.
Skapa konto

Funderar på att gå upp på taket och spola med vattenslag för att dokumentera det läckage som kommer att bli

• Ledsen
Maxizor och 1 till
  • Laddar…
Sjukt dåligt , du skall inte betala en spänn.
Du kan även be dom riva av allt och börja om från början, är helt övertygad om att du har fuktskador under pappen

• Gilla
mxjolle
  • Laddar…
Låt inte den här firman göra mer.

Bestrid hela fakturan skriftligt (så det finns bevis att du bestridit) och kalla sen in en oberoende besiktningsman som skall se vad som behöver göras för att få ett fullgott och färdigt tak.

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
S sultanen1 skrev:
Det var nog OSB ändå. "Flingornas" storlek, lite mindre än jag sett tidigare lurade mig. Bifogar bild
Dom skulle lika gärna kunna skruva fast två ostmackor på lättviktsbalken, ungefär samma konsistens efter att den blivit blöt!
Jag vågar påstå att din hantverkare är en fuskbyggare.
Hur hittade du företaget?

• Gilla
oobum
  • Laddar…
Att göra det så dåligt är en bedrift det också!
Låt de absolut inte göra något mer. Möjligen riva bort allt de gjort kanske de kan få göra. Betalt ska de inte ha.

Uppriktigt förvånad att en firma som inte har koll faktiskt brände så mycket pengar på ny papp och till råga på allt återigen verkar ha totalmissat..

Besiktningsman primärt och fram tills denne är på plats upplys oss om vilken papp de nu försökte med

Rickard.
Man blir ju nyfiken på hur dom tänker när dom efter att ha misslyckats en gång inte tycker det är värt att spendera 10 minuter på att läsa montagebeskrivningen och i alla fall montera skiten rätt. Då hade dom kanske t o m kommit undan med att välja fel material.

Redigerat:
  • Arg
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Man blir ju nyfiken på hur dom tänker när dom efter att ha misslyckats en gång inte tycker det är värt att spendera 10 minuter på att läsa montagebeskrivningen och i alla fall montera skiten rätt. Då hade dom kanske kommit undan med att välja fel material.
Mjo... man undrar ibland. Kostar ju både tid och pengar att göra fel 2 gånger om och inte kunna få betalt.

bedrövligt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.