7 448 läst ·
27 svar
7k läst
27 svar
OMG - Det här hade jag inte trott om Festool!!!
Nog väldigt olika. Festools repverkstad i Malmö är helt överlägsen alla andras i branschen (Hilti var också bra förr, men är lite mer blandat nu för tiden). Återförsäljare är något helt annat. Åtminstone här omkring är de generellt inget vidare tyvärr. Vissa helt usla.buspojken skrev:
Bara av nyfikenhet - kan det vara så att din ÅF har sin hemvist i Linköping? Har själv haft lite med en uthyrningsfirma där som säljer Festool att göra och de har väl inte imponerat direkt.
Sedan kanske man måste ha lite tålamod när man får problem på en helg mitt i semestern. Att det dröjer till onsdagen efter känns väl ändå rätt ok.
Sedan kanske man måste ha lite tålamod när man får problem på en helg mitt i semestern. Att det dröjer till onsdagen efter känns väl ändå rätt ok.
Redigerat:
Bara av nyfikenhet - vilken firma är det du är hos? Jag brukar vara hos dom som ligger mellan L & XXL... Där känns det lite som att ingen vet nåt om Festool. Säljer hellre Makita & blå Bosch. Som om det skulle vara krångligt eller olönsamt att sälja Festool.badtastex skrev:
Vill ogärna skriva vilken firma det handlar om då det mest handlar om tyckanden från min sida, har inte köpt något eller försökt få service där. Men det är inte den firma som du troligen syftar på det här är en uthyrningsfirma och de säljer enbart festool även om de hyr ut andra märken också.
Jag har testat den ÅF du nämner, men har samma erfarenhet som du om dem så nuförtiden handlar jag oftast hos en av de "officiella" nätbutikerna för Festool. Det har funkat bra hittills - dom har det mesta i lager, bra priser och skickar snabbt.badtastex skrev:Bara av nyfikenhet - kan det vara så att din ÅF har sin hemvist i Linköping? Har själv haft lite med en uthyrningsfirma där som säljer Festool att göra och de har väl inte imponerat direkt.
Jag kan ha förståelse för att det är semestertider och att saker kan ta lite tid, men att det skall ta tvåmannalag att återkomma med ett besked känns lite i längsta laget tycker jag. Det blir intressant att se när jag får utbytesplattan - jag är ju angelägen att komma igång och fräsa
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Ta ett chill pill ni under semestern. Det vinner alla på. Trevlig sommar.
Ett chill-pill gör ju inte att jag kan börja fräsa snabbare, så jag förstår inte hur jag skulle kunna vinna på det. Jag har lagt ett antal tusenlappar på en pryl jag inte kan använda - tycker faktiskt att det ger mig rätten att bli irriterad. Hade jag varit en hantverkare med en kund flåsande i nacken så hade jag nog åkt ut med näsan före om jag bett kunden ta ett chill-pill. Trevlig sommar på dig också!
Fick för övrigt svar från min ÅF nu på morgonen. Verkar varit Festool (sommarjobbare?) som skickat fel platta. Får hoppas på tredje gången gillt nu då
Fick för övrigt svar från min ÅF nu på morgonen. Verkar varit Festool (sommarjobbare?) som skickat fel platta. Får hoppas på tredje gången gillt nu då
Jo, det hade ju varit en idé om jag haft en gängtapp i rätt dimension, men så är det tyvärr inte. Får väl masa mig in till någon välsorterad järnaffär (bor ju på landet)... Samtidigt missar jag ju då möjligheten att gotta mig i min egen missär :wow:Daniel_N skrev:
Håller med Daniel att festools huvudkontor eller rättare sagt deras verkstad är helt fenomenala. Ringer man dit och pratar med vem som helst. Så tar dom sig tid och lyssnar. Sedan ger dom nästan alltid små tips om hur man skruvar isär maskinen i fråga.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden