Hej på er alla.

Tänkte få lite feedback på ett plattsättningsjobb.

Jag säger inte att de skulle vara bra eller dåligt.

De är upp till er att avgöra.

Tyvärr är bilderna dåliga (telefon). Hoppas kanske kunna inkomma med bättre bilder vid senare tillfälle.

Alltså de enda jag är intresserad av är omdöme på kvalitet av utfört jobb.
Val av plattor mm är mindre intressant.

Har försökt ta bilder på utsatta ställen där det kanske kan tummas i kvalitet.

Allas åsikter är välkommna

• Badrum11.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum22.jpg
    Skapa konto
  • Badrum44.jpg
    Skapa konto
  • Badrum55.jpg
    Skapa konto
  • Badrum66.jpg
    Skapa konto
kommer några till

• Badrum77.jpg
    Skapa konto
  • Badrum88.jpg
    Skapa konto
  • Badrum99.jpg
    Skapa konto
Det ser väl alldeles utmärkt ut. Det enda man eventuellt skulle kunna kommentera är på den sista bilden där det inte är fogpassning mellan plattorna ovanpå halvväggen, och de som sitter på sidan.

Edit: Stavfel

Man skulle kunna såga som så, att är där några fel så är de för små för att synas på bilderna med nuvarande kvalitet och upplösning.

• Gilla
sj6
  • Laddar…
Boris, du har ju tydligen byggföretag så jag misstänker att det är ni som har gjort det. Är det någon som har klagat eller är du bara stolt..?

Tvärr så är det så att "kunden" inte är nöjd.
Som du sa så är det mitt jobb, tänkte bara kolla om de var så att jag helt tappat smak och tycke...

Kunden säger att helhetsintrycket på badrummet inte är bra.
Jag visar absolut inte bilderna för att visa mig duktig, men nu är det så att kunden skall beställa en besiktningsman.
Jag är inte orolig för detta, då jobbet är utfört med mkt omsorg.

Tänkte bara höra med er andra om vad ni tycker???

Som sagt så känns de som jag måste tappat både syn och smak när kunden talar om för mig att: Q kunden: Ok allt ser väl inte förjävligt ut, men helhetsintrcket är inte bra....

Jag tycker det ser ut som fogen på plattan snett ovanför brunnen är nååågot smalare än de andra.....om man ska vara riktigt petig.
Annars tycker jag det ser bra ut. (Med undantag för samma sak som jon_h anmärkte på ang. passningen).

Boris, det låter väldigt märkligt. Så kunden har alltså ingenting konkret att anmärka på då, utan yrar om helhetsintrycket? För om helhetsintrycket inte är så bra beror det på att han har valt så vansinnigt fula plattor, inget annat. Det är inget fel på den plattsättningen.

Perfekt, bra med lite synpunkter.

Det som jon_h anmärkte på tänkte jagen del på under arbetets gång.

Överliggaren blev en annan fogpassning på eftersom den plattan går över den passbit som sitter på gaveln. och väggplattan ville jag ha hel när nu hörnet tillät detta. ( vet inte om ni förstod vad jag menade med de)?

Fogbredderna skall vara exakt 4mm, snöre är använt på alla fogar.

Hoppas ni inte uppfattar detta som bortförklaringar

Boris73 skrev:
Överliggaren blev en annan fogpassning på eftersom den plattan går över den passbit som sitter på gaveln. och väggplattan ville jag ha hel när nu hörnet tillät detta. ( vet inte om ni förstod vad jag menade med de)?
Nja, du kunde ju vänt plattorna på andra hållet på ovansidan av halvväggen. Då hade du fått fogpassning. Men som sagt, inte en stor grej.

hehe, ja plattorna var som tagna från några sekel sedan... dock inget jag kunde göra nåt åt.

Jag tror (detta är funderingar) att kunden nu när det hela dragit ut på tiden vill bli kompenserad för detta.

Anledningen till den långa tiden för utförande är att kunden fick offert av mig i mars 06....

Kunden hörde av sig okt 06.

Jag hade vid de laget ett avtal med ett annat företag som garanterade mig 40 tim/ v
Jag kom överens med kunden om att jag skulle göra jobbet på kvällar ( inte alla kvällar då jag har familj)

Från arbets start tills nu är det nog 2 månader.

Men de var dom som tyckte att de lät bra, jag kan ju äventyra ett kontrakt som jag livnär mig på för att dom vill skynda på jobbet

Jon_h// det jag menar med fogpassningen på betongglasväggen är att: på sidan är det en kakellist, och överliggaren går över plattan som sitter på gaveln..

Därför skulle de bli en fogförskjutning på ca 1 cm.

Men jag förstår hur du tänker,

Det såg ut som mjukfog i golv-vägg vinkel vilket kommer att resultera i nedslag men annars tycker jag att det ser bra ut. ja med tanke på fotokvalitet osv...
Jon_h hade en poäng ifall man ska vara petig.
Kolla här ifall du undrar vad BKR säger http://www.kakelcentralen.se/docs/bilder/proffskunder/pdf/god_plattsattning.pdf
Detta är oxå vad besiktningsmännen går på...
Kunden har alltid rätt brukar jag säga men ibland kan de vara fel ute, ta dit en oberoende besiktningsman.

vi kan inte utefrån bilderna bedömma om fogarna är ojämna, då menar jag inte att platerna är på fel avstånd utan om man torkat bort olika mycke fog.

Vi kan heller inte se om du få några ställen snålat o använt plattor som är kapade i 2 ändar, för att spara matrial (det är ju alltid lite snyggare med den lite rundare fabrikskanten)

sen så saknar jag som alltid att man gör "uppvik" jag tycker golvet mäter väggen snyggare om golvet går upp 10 cm på väggen, deta får ett mer färdigt intryck (mer bearbetat intryck)

det enda jag tycker det trågigt ut, är i denna bild.

här borde man passat in så sista biten inte vart så smal + att man defenetivt skulle ha överliggande plattor på andra läggen så fogen följer från överliggare till vägg.

-----------------------
hoppas du inte tar ila upp för min kretik, det kan ju låta hårt när man presenterar ren fakta.

ridd_sten//
Angående golv-väggfogen så är det en mjukfog.
Den skall endast ge nedslag om denna är dikt mot fuktspärr.
Nu är den inte de, utan vattnet kan men glädje färdas längs väggen över golvet ned i brunnen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.