Hej!

Ännu en trallskruvfråga... Jag har försökt leta runt både här på bygga hus och på nätet utan att hitta någon information.

Byggmax säljer en trallskruv de kallar för "Trallskruv Next Generation" utan att namnge någon särskild tillverkare vilket gör mig tveksam (är det Byggmax egen skruv då?). Den är i material A2 vilket jag anser räcka till mitt trädgårds-trädäck. Vidare är den med en extra gänga närmast skallen för att trycka ner trallen extra hårt vilket jag tycker verkar bra (det är det ju andra tillverkare som också har).

Är det någon som har erfarenhet av denna skruv?

http://www.byggmax.se/spik-och-skruv/trallskruv/trallskruv-rostfri-p24486#ReadMore

Mvh
Mats

Tänkte bara skriva om skruven som jag nu har använt.

I allmänhet har den gått bra. Bra torx! Väldigt vass spets! Bra gängskärande egenskap. Verkar lagom mjuk för att kunna följa rörelserna i virket. En sak som inte var så bra var att den cylindriska skallen var dålig på att bryta fibrerna i virket, vilket resulterade i att skallen då och då tryckte ner fibrerna precis under skallen så att fibret reste sig upp 10mm bort från skallen och stack upp med risk för att få en spåga i foten sen...

Mvh
Mats

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.