Hej
Vi har börjat renovera vårat kök och allt har gått bra tills vi började ta bort kaklet då vi upptäckte att väggen endast består av gipsskivor och reglar. ( en innevägg då) måste vi riva ner hela väggen och isolera och sätta masonit och sedan gips eller hur ska det göras? Tacksam för svar😉
 
Ska ni byta köksskåp också eller bara kaklet? Om ni ska byta skåp också så skulle jag ha rensat väggen från kakelrester. Sen skruvat osb utanpå gipset och sen gipsat utanpå det :) känns onödigt att riva ner allt, dagens väggar har ju ändå alltid 3 lager ändå (dubbelgips och en osb skiva)
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.