Hej,

Tänkte fixa lite med huset och tog in offert på följande:

Rivning av fasadtegel på 3 st takkupor, montering vindduk nytt överbeslag i svart plåt, montering liggande målad panel.

Takfoten:
Rivning befintlig masonit, montering panel likt takkupor färdigmålad, endast undersidan byts.

Takpannor:
Trasiga takpannor under takkupa södersidan byts.

Murmabalk västerfasad öppning 2,5 m:
Tegel ovan fönster ommuras och ställs på murmabalk i vit kulör.

Deponi: Omhändertas.
Utförandetid: Sommaren-hösten 2020.

Tackade ja till offerten som skulle betalas efter slutfört arbete och enligt offerten skulle han komma september/oktober, igår kom han och började sätta upp byggställningar men avbröt och plocka ned allt och åkte.

Vid 16:00 igår kom ett mail om att han skulle ha 90% i förskott då han sett att jag hade en anmärkning (inga skulder)
Jag ifrågasatte honom lite då det är mycket pengar det handlar om och frågade vad jag skulle ha för säkerhet så han inte tar pengarna och sticker. fick inget svar på detta utan vi mailade lite fram och tillbaks och tonen blev irriterad och slutade med att jag inte fick fler svar.
Ringde honom idag och då vart han fortfarande lika dryg och kallade mig en viss typ bara för han tyckte att jag frågade för mycket, jag sa att jag ville ha ett avtal och en uppspecad faktura med material och arbetskostnad innan jag betalde något i förskott, då blev han sur och sa att han kände igen min typ och han ville inte göra arbetet längre.

Är det okej att inte göra ett arbete jag väntat på i 6månader bara för jag frågar om säkerhet om mina pengar och vill ha ett skriftligt avtal + specad faktura. Känner mig grundlurad då det är försent att hitta någon annan som kan göra detta innan snön kommer.

Företaget är Anderö Murverk Plattsättning AB

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.