Egentligen behöver du inte isolering om det endast skall användas för sommarboende, men en fördel med isoleringen sommartid är ju att det inte blir som en bastu inne i boden. (isoleringen stänger ju ute värmen oxå

)
Men luftspalt behövs bakom panelen för att den skall må bra. Enligt byggnormer så bör den vara minst 34 mm.
Jag skulle göra såhär: (inifrån fäboden)
- regla upp med en 25x38 regel i hörnen där reglar och fasad möts. (så att luftspalten blir 38 mm)
- häfta någon vindpapp på dessa reglar mellan de stående reglarna. (eller liggande om det ser ut så)
- isolera resten av regeltjockleken (det behövs egentligen inte så tjock isolering 45 mm räcker nog.)
- sätt dit någon inneskiva (gips, råspont, spånskiva)
- måla
Förstår du hur jag menar?