En ytterligare fråga har uppkommit.

Vid kontakt med stadsbyggnadskontoret tycks det inte finnas några uppgifter om att detta är en lokal hos sbk. Enl. planbestämmelserna är tydligen hela byggnaden bostäder. Det verkar då på handläggaren som om det räcker med att lägenheten får andelstal etc. och inget bygglov om ändrad användning krävs. (Inga ombyggnationer ska ju ske).

Det verkar ju tämligen smidigt att slippa blanda in sbk och bygglov etc.!

Kan detta förfarande stämma? Några varningar? Kan det uppkomma problem då jag skall mantalskriva mig på adressen?

/K
 
Redigerat:
kallun skrev:
Kan detta förfarande stämma? Några varningar? Kan det uppkomma problem då jag skall mantalskriva mig på adressen?
Det borde inte innebära några problem för dig.
Dock hade jag begärt att få det beskedet från kommunen skriftligt så att man undviker framtida förvirring.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.