Vi fick svar från Hjältevadshus angående lutningen i badrummet där dom säjer att dom uppfyller kraven på lutning.
efter att pratat med försäkringsbolaget om det är godkänt så anser dom att badrummet inte är besiktigat enligt reglerna eftersom inget vattenprov gjordes och vi skulle beställa en ombesiktning. Får vi stå för kostnaden eller ska den vara gratis efter som den inte var riktigt gjord? vad kan den kosta i så fall? Jag såg i kvalitets dokumentet att fallet inte var kontrollerat. Vet inte vilken ände jag ska börja slåss med dom om det här, går jag genom byggledaren så tar det lång tid att få svar.Jag känner att det kommer ta tid att få ordning på felet.

P
Det är brukligt att "förloraren" tar kostnaden för besiktningen. Har ni redan gjort en på byggarens bekostnad så kanske det är läge att bekosta nästa själv, och visar det sig att ni har rätt så ställer ni krav på byggaren.

Hur mycket fall är det i badrummet? Har ni bakfall någonstans?
Jag vet inte hur ett vattenprov går till, men det ska mycket till för att få vatten att rinna till brunnen på ett, enligt BBV, godkänt fall.

Att kolla fallet i ett badrum tar inte speciellt lång tid och jag skulle gissa att kostnaden inte blir mer än 1500:-.
Gå in på BKR's hemsida och ta kontakt med någon av deras besiktningsmän och fråga (jag skulle dock avråda ifrån att anlita Xxxxxx, baserat på personliga erfarenheter från när han var kvalitetsansvarig vid ett stambyte i vår förening).

Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.