1 511 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Om visningstid ej anges på Hemnet, tappar man kunder då?
Det är sommar nu.
Vill ej spika en tid nu i ny Hemnet
annons,ed visningstid i ev häll regn i
augusti då folk är hemma.
Mäklare sa när annons sattes in för 4 satsen,
Hemnet,att kunder kontaktar honom ändå,
vilket folk gjort.
Tappar man intressenter om visn tid inte
anges,, mäklaren säger att visning kommer
ske i början på augusti
Vill ej visa bostaden huset i regn
Tack
vilket folk gjort.
ske i början på augusti
Tack
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 864 inlägg
Du har nu startat cirka 40 trådar om samma husförsäljning. Är det inte lämpligt att fortsätta i någon du redan startat istället för att starta nya hela tiden? Alla ifrågasätter mer eller mindre den mäklare som du ändå valt att sälja med ...
Jag ska försöka svara, även om jag inte förstår helt vad du vill.
OI, folk kontaktar mäklare, trots att det inte finns något datum för visning? Är det dåligt menar du eller vad vill du säga?
Jag ska försöka svara, även om jag inte förstår helt vad du vill.
KorrektAnnn555 skrev:
Ok? Låt bli då?Annn555 skrev:
Sattes i för 4 satsen? Vad menar du?Annn555 skrev:
OI, folk kontaktar mäklare, trots att det inte finns något datum för visning? Är det dåligt menar du eller vad vill du säga?
Det är en månad bort ... Tappar du folks intresse på den tiden så är de nog inte intresserade.Annn555 skrev:
Ok, ingen tvingar dig.Annn555 skrev:
Annn555 skrev:
Hej,Annn555 skrev:Det är sommar nu.
vilket folk gjort.
ske i början på augusti
Tack
Detta är ett nytt ämne,som inte har
nåt att göra med de övriga frågorna
jag ställt tidigare.
Du tappar de kunder som hinner köpa något annat, men de är rätt få under sommaren. Dock är ju huset i Sverige så hur hade du tänkt att gardera dig mot regn? Du måste ju i alla fall någon gång sätta visningsdatum och då med minst 2 veckors framförhållning om någon ska hinna uppfatta det, ställer du in visningen för att det regnar kommer ju folk bli sura och dessutom anta att det regnar in eller att det blir uppenbart att vatten rinner mot grunden eller dylikt. Så sätt inget datum nu utan vänta till augusti när folk är tillbaka och så sätter du visning 24/8 och hoppas på sol.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 864 inlägg
Det är väl samma hus och samma mäklare som du inte litar på?Annn555 skrev:
Den just den frågan är nu såklart, men ändå, 40 trådar om ett hus... Många trådar väldigt lika faktiskt. Vad svarar mäklaren på alla dina frågor, för du har väl ställt dem till mäklaren också?
Om du envisas med nya trådar, försök åtminstone få de begripliga. Du svarade inte på vad "Mäklare sa när annons sattes in för 4 satsen," betyder.
Kan besvara vad du skrev. Ang slokande kunder -Fairlane skrev:
Det är väl samma hus och samma mäklare som du inte litar på?
Den just den frågan är nu såklart, men ändå, 40 trådar om ett hus... Många trådar väldigt lika faktiskt. Vad svarar mäklaren på alla dina frågor, för du har väl ställt dem till mäklaren också?
Om du envisas med nya trådar, försök åtminstone få de begripliga. Du svarade inte på vad "Mäklare sa när annons sattes in för 4 satsen," betyder.
På visn. Min vän hade nära bekant som lämnade lådor utdragna efter besök, hon blev mycket förvånad har haft 3 olika tillfällen folk som bott hos mig stulit saker, i som jag haft svårt att köpa hitta sen, likadana om jag uppfattas som misstänksam.vud hudvudn mot snoksnde kunder
.om.mäklate ej har uppsikt pga typ 20 pers på 2 våningar.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 864 inlägg
Mäklaren kommer inte ha uppsikt över 20 personer samtidigt. Mäklaren kommer inte ha uppsikt över 2 personer samtidigt. Mäklaren följer inte med folk runt i huset normalt, gör mäklaren det så skulle åtminstone jag som intressent känna mig obekväm. Jag vill gå och titta i mitt tempo och eventuellt diskutera saker med en partner eller vän som är med, inte med mäklaren.Annn555 skrev:Kan besvara vad du skrev. Ang slokande kunder -
På visn. Min vän hade nära bekant som lämnade lådor utdragna efter besök, hon blev mycket förvånad har haft 3 olika tillfällen folk som bott hos mig stulit saker, i som jag haft svårt att köpa hitta sen, likadana om jag uppfattas som misstänksam.vud hudvudn mot snoksnde kunder
.om.mäklate ej har uppsikt pga typ 20 pers på 2 våningar.
Min erfarenhet efter många visningar är att mäklaren placerar sig på något lämpligt ställe, ofta köket, och sen håller sig där, så vad någon gör på ett annat våningsplan ser hen inte.
Ta bort allt som du är rädd om alternativt lås in i ett låsbart skåp.
TackFairlane skrev:
Mäklaren kommer inte ha uppsikt över 20 personer samtidigt. Mäklaren kommer inte ha uppsikt över 2 personer samtidigt. Mäklaren följer inte med folk runt i huset normalt, gör mäklaren det så skulle åtminstone jag som intressent känna mig obekväm. Jag vill gå och titta i mitt tempo och eventuellt diskutera saker med en partner eller vän som är med, inte med mäklaren.
Min erfarenhet efter många visningar är att mäklaren placerar sig på något lämpligt ställe, ofta köket, och sen håller sig där, så vad någon gör på ett annat våningsplan ser hen inte.
Ta bort allt som du är rädd om alternativt lås in i ett låsbart skåp.
Allt är ok nu,
har skäl ej hinna lytta personliga grejer bara och har stökigt i lådorna!!!☺️
.
Klicka här för att svara