A ajn82 skrev:
Eftersom det främst är loopar som inducerar spänning så tänker jag mig att en Ethernet kabel med poe som bara matar en accesspunkt på andra sidan är ganska säkert
Det är inte främst inducerad spänning som är problemet, det är potentialskillnaden mellan byggnader. En kossa kan dö av potentialskillnaden mellan framben och bakben vid åsknedslag i närheten.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
PFO PFO skrev:
Det är inte främst inducerad spänning som är problemet, det är potentialskillnaden mellan byggnader. En kossa kan dö av potentialskillnaden mellan framben och bakben vid åsknedslag i närheten.
Jag ser inte hur det skulle skapa problem för en AP kopplad via poe till en switch, där det inte finns andra ledningar mellan dem.

A ajn82 skrev:
Jag ser inte hur det skulle skapa problem för en AP kopplad via poe till en switch, där det inte finns andra ledningar mellan dem.
Det fungerar så länge ingen spänningsmatad utrustning ansluts till ap via kabel så man får anslutning till annan jordpotential. AP brukar kunna ha ethernet uttag.

PFO PFO skrev:
Det fungerar så länge ingen spänningsmatad utrustning ansluts till ap via kabel så man får anslutning till annan jordpotential. AP brukar kunna ha ethernet uttag.
Ja, det var min poäng i första inlägget, att om man bara matar en ap via poe så är det "säkert", börjar men koppla in annan utrustning gäller det såklart inte, men nuförtiden är det mesta trådlöst ändå så kan i praktiken funka väldigt bra

• Gilla
PFO
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.