kontaktade Olof Andreasson bygg i juni -15 för badrumsrenovering. De var och tittade på badrummet, och vi kom överens om att få det renoverat innan årsskiftet, pga sänkningen av rot. Det var inga problem o hinna med! Andreasson sa dock att offerten kunde dröja ett tag.
Jag tog därför inte in fler offerter eftersom vi kom överens muntligt. Offerten dröjde och jag kontaktade via mejl och telefon, och ja påminde om vår överenskommelse att få det gjort innan årskiftet. Han sa att den var på g, och instämde att de skulle påbörja innan årskiftet.
Tiden gick o jag kontaktade flera gånger. En gång ringde han och frågade om ja ville ha golvvärme...

Har fortfarande inte fått någon offert. Otroligt dåligt kundbemötande från deras sida. Om det var så att de hade ont om tid hade Andreasson kunnat vara ärlig o klargjort det

Redigerat:
Låter som att du fått ett dåligt bemötande, men knappast motiverat att hänga ut dem på internetforum som oseriösa om du frågar mig.

Låter som en helt normal byggskrutt tyvärr. Det finns mer jobb än byggfirmor så firmorna kan välja och vraka och alla kunder hinns helt enkelt inte med. Däremot säger man aldrig blankt nej, man vill ha jobb på lager.

Ja, visst är det dåligt att dom inte gett dig någon offert eller påbörjat arbetet än, men det är dessvärre vanligt att det blir så. Därför tar man in många offerter och väljer den bästa, så vad jag kan tolka av din text så är det på ditt eget ansvar att det blivit som det blev.

...tycker man ska vara ärlig mot kunderna, speciellt när det e så enkelt i detta fall att vara det.

Redigerat:
rorre skrev:
...tycker man ska vara ärlig mot kunderna, speciellt när det e så enkelt i detta fall att vara det.
Absolut är det så, riktigt dåligt. Men det är som sagt oerhört vanligt att det blir så, hantverkaren har väl fullt upp och hoppas kunna skjuta det till senare tillfälle. Man tackar inte nej till jobb, man skjuter bara upp det. :p

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.