9 088 läst ·
7 svar
9k läst
7 svar
Oljud Nibe Fighter 410p
Jag har en Nibe fighter 410p frånluftsvärmepump som jag tror är installerad sommaren 08. Den har funkat fint tills nu då den helt plötsligt har börjat brumma regelbundet. Det är ett brummande ljud som varar ca 2 sekunder och det kommer nästan exakt var 4e minut och det håller på dygnet runt.
Någon här som har en aning vad det kan vara? För mig låter det som det är nåt som försöker starta men inte gör det och sen försöker igen efter några minuter. Frågan är dock vad det är och varför det har börjat helt plötsligt och bara fortsätter?
Någon här som har en aning vad det kan vara? För mig låter det som det är nåt som försöker starta men inte gör det och sen försöker igen efter några minuter. Frågan är dock vad det är och varför det har börjat helt plötsligt och bara fortsätter?
De brukar packa ihop ganska snabbt tyvärr. Min höll under 3 år, kompressor ras, den blev lagad på garantin och gick väl några år till, sen var det dax igen. Symptomen var förresten ett högt brummande ljud.
Ring installatören så får han fixa det på garantin, dra inte ut på det bara så du missar garantin.
Ring installatören så får han fixa det på garantin, dra inte ut på det bara så du missar garantin.
Jag skulle stängt av kompressorn så länge, kan va bara gasbrist eller något.
Det fel du har är att kompressorn startar, något löser säkerhetskedjan, tidsfördröjning (ofta 3-4 minuter), fel är "borta" och kompressorn försöker starta igen.
Det fel du har är att kompressorn startar, något löser säkerhetskedjan, tidsfördröjning (ofta 3-4 minuter), fel är "borta" och kompressorn försöker starta igen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men är där inga andra symptom på att något är galet? Kallt i huset?
Om kompressorn inte funkar har du ju ingen värmepump längre.
Alltså, producerar apparaten någon värme?
//KoW
Om kompressorn inte funkar har du ju ingen värmepump längre.
Alltså, producerar apparaten någon värme?
//KoW
Klicka här för att svara