Hej!

Sen några veckor tillbaks så har det börja låta illa från vår fjärrvärmecentral när man använder någon kran eller dusch, jag har bifogat en ljudinspelning av hur det låter samt ett foto på fjärrvärmecentralen.

Någon som känner igen oljudet och har en idé om vad som kan orsaka det?

Jag tänker att jag frågar här innan jag kontaktar en rörmokare, ifall det råkar vara något som bara ska luftas alt. om det kan ge ledtrådar till den hantverkare som sen får försöka hitta felet.

Tack på förhand!

Mvh Claes

• Fjärrvärmecentral med termostat, rörledning, cirkulationspump och mätarutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova att stänga inkommande eller utgående fjv-vatten när du spolar varmvatten, på så sätt får du reda på om det är på fjv-sidan eller tappvatten-sidan.

• Gilla
alltomhus
  • Laddar…
Hur har det gått?

Lite oklart än. Grannen med rörmokarbakgrund kom över för att lyssna på ljudet, och självklart slog demospöket till så att det var helt tyst nere vid värmeväxlaren då och även framöver. Det hörs nu ibland samma skarpa ljud endast uppe vid själva vattenkranarna, men i nuläget blir det nog svårt att hitta vart det kommer ifrån och hur det kan fixas.

Jag låter det nog vara för ett tag, tills det ev. finns någon mer konkret källa till ljudet att utgå ifrån. Tack för ditt svar & engagemang dock!

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.