A Ace83 skrev:
Hej!
Nej jag har inte kontaktat Gnosjö, tror inte jag kan få ut något av det. Det är nog bara så att de tillverkar värdelösa element.
Gammal tråd som. Jag såg nu först .. jag har själv haft Gnosjö å jag upplevde precis samma sak från första dagen jag köpte dom ..... termostaten är 1 eller noll av eller på spelade ingen roll hur man vred ... mina stog "kl 14.00"... synd att behöva säga men jag slängde ut alla 12 insåg att dom inte värme speciellt heller ...

Papphammar666 lilllasrne skrev:
Gammal tråd som. Jag såg nu först .. jag har själv haft Gnosjö å jag upplevde precis samma sak från första dagen jag köpte dom ..... termostaten är 1 eller noll av eller på spelade ingen roll hur man vred ... mina stog "kl 14.00"... synd att behöva säga men jag slängde ut alla 12 insåg att dom inte värme speciellt heller ...
Jo jag håller med, ingen bra uppvärmning från deras skräpelement. Känns lite surt då vi har dessa i hela huset 10st

A Ace83 skrev:
Jo jag håller med, ingen bra uppvärmning från deras skräpelement. Känns lite surt då vi har dessa i hela huset 10st
Dom oljefylda var iaf något bättre än gamla "brödrostarna ".. minns du vad du betala för alla ?

Dom oljefylda var iaf något bättre än gamla "brödrostarna ".. minns du vad du betala för alla ?
Jo absoult bättre än brödrostarna. Tror vi betalade runt 10 000:- för alla. Kommer inte ihåg riktigt

• Gilla
Penelope
  • Laddar…
A Ace83 skrev:
Jo absoult bättre än brödrostarna. Tror vi betalade runt 10 000:- för alla. Kommer inte ihåg riktigt

10k är iaf en summa som är försvarbart för 10 nya och eller om du skulle kasta alla på tippen .. trodde det var en annan variant som kostade 3k styck .. och som du sa det är inte sämre än dom förra ..
.. drt var så jag också tänkte:p(y)

• Gilla
Kristina Friman
  • Laddar…
10k är iaf en summa som är försvarbart för 10 nya och eller om du skulle kasta alla på tippen .. trodde det var en annan variant som kostade 3k styck .. och som du sa det är inte sämre än dom förra ..
.. drt var så jag också tänkte:p(y)
Vi har olika storlekar på elementeten, men totalsumman blev nog 10-15k

A Ace83 skrev:
Vi har olika storlekar på elementeten, men totalsumman blev nog 10-15k
Jag köpte nya och efter 5 år åkte alla ut ur huset och drog in vattenburet med nya element som du kan läsa i ett annat inlägg jag har .. gick från 33.000 till 10-12.000 i bara uppvärmning

Jag köpte nya och efter 5 år åkte alla ut ur huset och drog in vattenburet med nya element som du kan läsa i ett annat inlägg jag har .. gick från 33.000 till 10-12.000 i bara uppvärmning
Vad betalade du för att få in vattenburet?

In å läs min tråd som heter behålla direktel eller konvertera .. massor med svar och fakta från mig och andra om att behålla gammalt eller byta ut .. där ser du mina utlägg och fördelar

In å läs min tråd som heter behålla direktel eller konvertera .. massor med svar och fakta från mig och andra om att behålla gammalt eller byta ut .. där ser du mina utlägg och fördelar
Du övervägde inte att sätta dit solpaneler istället? som någon nämnde i tråden

A Ace83 skrev:
Du övervägde inte att sätta dit solpaneler istället? som någon nämnde i tråden
Nja av 2 skäl .. min vvb var slut från 1971 och förliten för 4 pers .. sedan ville jag bort från att vara elberoende i så stor grad .. plus att mitt behov bara skulle kosta ca 30-40tusen mindre än berg

A Ace83 skrev:
Vad betalade du för att få in vattenburet?

230k med rot

inverterstyrd bvp,
borrhål ,
rörförläggning i hela huset ,
element

iomd så gick elen ner med ca 65% år 1

Hej är det någon som har bytt termostat på gnosjö elemen

• Gilla
Lövis021
  • Laddar…
Savatage Savatage skrev:
Hej, jag har inte bytt termostat men har reparerat en radiator genom att smörja upp potentiometern. Det är den elektroniska pryl som sitter innanför temperaturvredet.

• Gilla
Savatage
  • Laddar…
Savatage Savatage skrev:
Jag satt ut mina på blocket 200kr st problemet löst

• Gilla
Ace83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.