Hejsan,jag har en stiga park comfort B&S 15,5 HK ÅRSM 2003 som jag köpte i höstas,någon som vet om det finns motoroljefilter på denna och isåfall var det sitter, jag har letat men ej funnit...
Peter

Beror på vilken av alla B&S 15,5 hk motorer som sitter på den maskinen. Det finns ett gäng att välja på, i olika konfigurationer.

Finns det oljefilter så sitter det i nedre delen av motorn på ena sidan och brukar inte gå att missa. Det ser ut som ett oljefilter helt enkelt, fast mindre :)

Någonstans på motorn finns ett motornummer instansat, antingen på fläktkåpan eller på ventilkåpan. Det brukar stå Mod, Type och Code. Finns inte detta nummer så är det inte en B&S.

Skriv av numret och kolla sedan på www.brigsandstratton.com där du kan söka fram sprängskiss. Är du osäker så ta med motornumret till närmaste serviceställe, det finns i varenda liten håla.

Vad det är för märke/årsmodell på maskinen motorn sitter på är i sammanhanget ointressant, det enda du behöver är motornummer.

OK, tack för svaret,jag tittade där du sa men kunde inte se något filter,så det sitter förmodligen inte något på denna motor.
mvh Peter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.