Hej!
Har precis lagt in ett dyrt oljat ekgolv och konstaterat att det känns strävt. Det känns som att fibrerna rest sig lite på de ställen där golvet är mjukare ( I ådringen eller vad det heter).

Det är inte så mycket men tillräckligt för att det inte skall kännas lent och halt.

Är detta normalt? Kommer det att rätta till sig eller måste man göra något åt det?

Golvet är ett Berg&Berg XXL Skåne så det skall vara bra grejjer :-)
Det är inlagt och oljat enligt deras instruktioner och de säger att det är normalt. Kan jag lita på det?

Tack på förhand!
 
Polera golvet med ett fint slipnät o nån bra olja så blir det mjukt o gôtt. Trä är trä och trä har en ovana att bete sig som just trä.
 
Hej Strip! Tack för tipset. Jag hade ju lagt på en oljeprudukt efter inläggning (FAXE Oillotion). Det räckte med att polera golvet lätt med en polerstrissa av lite hårdare svamp/nät. Kanske hade räckt med att vänta ut det men är det i alla fall lent och fint :)
 
  • Gilla
Strip
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.