2 624 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Oljat trägolv med fiberresning!?
Hej!
Har precis lagt in ett dyrt oljat ekgolv och konstaterat att det känns strävt. Det känns som att fibrerna rest sig lite på de ställen där golvet är mjukare ( I ådringen eller vad det heter).
Det är inte så mycket men tillräckligt för att det inte skall kännas lent och halt.
Är detta normalt? Kommer det att rätta till sig eller måste man göra något åt det?
Golvet är ett Berg&Berg XXL Skåne så det skall vara bra grejjer
Det är inlagt och oljat enligt deras instruktioner och de säger att det är normalt. Kan jag lita på det?
Tack på förhand!
Har precis lagt in ett dyrt oljat ekgolv och konstaterat att det känns strävt. Det känns som att fibrerna rest sig lite på de ställen där golvet är mjukare ( I ådringen eller vad det heter).
Det är inte så mycket men tillräckligt för att det inte skall kännas lent och halt.
Är detta normalt? Kommer det att rätta till sig eller måste man göra något åt det?
Golvet är ett Berg&Berg XXL Skåne så det skall vara bra grejjer
Det är inlagt och oljat enligt deras instruktioner och de säger att det är normalt. Kan jag lita på det?
Tack på förhand!
Hej Strip! Tack för tipset. Jag hade ju lagt på en oljeprudukt efter inläggning (FAXE Oillotion). Det räckte med att polera golvet lätt med en polerstrissa av lite hårdare svamp/nät. Kanske hade räckt med att vänta ut det men är det i alla fall lent och fint 
Klicka här för att svara