Om man har en oljad ekbänkskiva även där man inte har kakel, det blir alltså tapet mot bänkskivan. Kommer då tapeten suga åt sig olja så det blir fula fettfläckar????
Någon som har erfarenheter?!
 
Det verkar vanskligt tycker jag.
Jag skulle lacka tapeten med en matt lack på den väggen som ansluter till skivan. Då tror jag att det går bra sedan.
 
Det går, man får vara försiktig när man oljar in skivan så det ej kommer olja mot tapeten. dett även om man har tex en siliconsträng i hörnet. Och förr eller senare kommer det bli fläckar på tapaten, antingen från bänkoljan eller något annat.

Är det en arbetsbänk som används för mat etc och torkas av ofta med våt trasa så ar det säkrast att kakla ovan bänken.

/Abbe
 
annars kan man ju sätta tapeten bakom en glasskiva
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.