Hallå!

Jag funderar på att använda någon sorts båtlack eller båtolja till både entrén och trädäcket för att få det lite mörkare och förhoppningsvis mer stryktåligt. Vi kommer antagligen att använda tryckimpreg.

Har ni tips och idéer får ni gärna dela med er.

Vi är inte så insatta i ämnet, vi vet bara hur vi vill att det ska se ut.


/ Johan & Lotta

 
Jag har sett trådar som handlat om att smörja altandäck med trätjära. Har inte testat det själv dock. Jag rekommenderar ändå att inte behandla det alls. Jag gillar mitt däck ljust silvrigt som det blir med åren. Olja gör bara att det fastnar smuts i trät.
/CC
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.