Vi har ett gammal timmerhus som är under renovering. I detta har furugolvet slipats, lutats och såpats inkl vitpigment. Dock är allt fortfarande under arbete så det har bara såpats några gånger än så länge.

Tyvärr misstänker jag att denna ytbehandling är alltför känslig för fläckar, hundklor mm mm under överskådlig tid framöver. Den eftertraktade tåligheten tar nog alltför lång tid att få till...

Finns det möjlighet att olja golvet, med ok resultat utan att slipa om? Projektet har dragit ut på tiden redan idag, om man säger så.

Antar att jag inte är ensam som kommit till denna insikt? Någon som har liknande erfarenheter, och tips på vägen framåt?

Tacksam för eder input
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.