Hejsan!
Jag har flyttat in i en lägenhet där de förra ägarna för ungefär 10 år sedan slipade till det gamla lackade furugolvet och målade det. Den förra ägaren säger att de bara slipade ytligt för att få till en tillräckligt bra yta att måla på. Jag vill slipa golvet för att olja det och har testkört med en excenterslip men har svårt att avgöra hur mycket av lacken som sitter kvar. Hur bedömer man det och vilken är det bästa slipmaskinen för att få bort lack?
Vore så tacksam för svar!
(här är en bild, men ljuset ger en skev bild av tonerna)
Vänlig hälsning
Johan
Jag har flyttat in i en lägenhet där de förra ägarna för ungefär 10 år sedan slipade till det gamla lackade furugolvet och målade det. Den förra ägaren säger att de bara slipade ytligt för att få till en tillräckligt bra yta att måla på. Jag vill slipa golvet för att olja det och har testkört med en excenterslip men har svårt att avgöra hur mycket av lacken som sitter kvar. Hur bedömer man det och vilken är det bästa slipmaskinen för att få bort lack?
Vore så tacksam för svar!
(här är en bild, men ljuset ger en skev bild av tonerna)
Vänlig hälsning
Johan
Vi använde lackfräs maskin från metabo för att bort 6 lager färg + antal lager lack på trappa. Gick 2dgr för ta bort 13 trappor . Ser sur som ny trappa . Den ska funka till dörr också dock vet jag inte hur det blir på golv
Klicka här för att svara