Tjena!
Köpte precis fyra klappstolar i bok som jag vill mörka till lite. Älskar träslagets känsla, men är inte riktigt lika förtjust i färgen (svagt rosa i min mening). Så jag undrar om någon har tips på en trevlig olja för detta träslag som skapar en mörkbrun ton utan att det ser löjligt ut. Jag gillar tonen i registret mellan akacia och teak men att köpa klappstolar (som jag gärna ville ha) och som är någorlunda snygga i dessa träslag var utanför min budget.
Tack på förhand!