2 237 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Olika tryck kallt och varmt
Ja, tyvärr ytterligare en tråd ang. vattentryck.
Jag har märkbart sämre tryck på kall vattnet jämfört med varmvattnet.
Huset har kommunalt (mjukt) vatten.
Spelade in en liten video:
Videon börjar med att blandaren är på max tryck och mellan varmt och kallt. Sen vrider jag långsamt upp till max värme (trycket ökar) för att sen vrida långsamt till min värme (trycket sjunker). Man hör dessutom ett vinande mot slutet.
Var börjar jag felsöka? Och om det är normalt, hur kan jag öka trycket?
Duschhandtaget är nytt och är ett enkelt från Grohe.
Jag har märkbart sämre tryck på kall vattnet jämfört med varmvattnet.
Huset har kommunalt (mjukt) vatten.
Spelade in en liten video:
Videon börjar med att blandaren är på max tryck och mellan varmt och kallt. Sen vrider jag långsamt upp till max värme (trycket ökar) för att sen vrida långsamt till min värme (trycket sjunker). Man hör dessutom ett vinande mot slutet.
Var börjar jag felsöka? Och om det är normalt, hur kan jag öka trycket?
Duschhandtaget är nytt och är ett enkelt från Grohe.
Tack för tipsen om silarna! De var så igensatta så det är ett mirakel att något vatten öht tog sig igenom, haha!
Efter en ordentlig rengöring är det bättre tryck i duschen, det är i alla fall jämnt tryck mellan kallt och varmt.
Misstänker att om jag ska få ännu bättre tryck måste jag nog byta blandaren, framförallt mtp. hur smutsiga silarna var.
Efter en ordentlig rengöring är det bättre tryck i duschen, det är i alla fall jämnt tryck mellan kallt och varmt.
Misstänker att om jag ska få ännu bättre tryck måste jag nog byta blandaren, framförallt mtp. hur smutsiga silarna var.
Liknande trådar
-
Hur testar jag övertryck? Och vad är dom olika delarna?
Vatten & Avlopp -
Kallt element, trycket sjunker.
Värme allmänt -
Olika dimension varm- & kalltappvatten
Vatten & Avlopp -
Kallt i huset och lågt tryck i expansionskärlet
Värme allmänt -
Jämna ut intrycken av olika golv (klickgolv+slipa+bets eller lasyr)
Golv