Hej!
Håller på och bygger en trappa till min kolonistuga, har köpt 7 stegs vangstycken och kapat 1 steg. Men problemet är att trekanterna är olika längd horisontellt. Försökte göra mellanlägg bakom för att få det jämnt men det kändes som måtten vandrade iväg väldigt långt.
Sedan kapade jag av steget längst ner för att få det jämnt med den trekanten som var kortast, men det verkar inte heller funka.

Är det någon som har nåt bra tips hur man kan göra för att det ska bli jämnt hela trappan upp?
Jag är väl inte jätteduktig på bygge överlag, men försöker lära mig. Så det kanske är nåt jag inte tänkt på?

Tack på förhand!

• Trappa med trästeg under konstruktion vid en kolonistuga. Olika långa steg på vangstycken syns och träbitar ligger på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
KaptenSkurhink KaptenSkurhink skrev:
Hej!
Håller på och bygger en trappa till min kolonistuga, har köpt 7 stegs vangstycken och kapat 1 steg. Men problemet är att trekanterna är olika längd horisontellt. Försökte göra mellanlägg bakom för att få det jämnt men det kändes som måtten vandrade iväg väldigt långt.
Sedan kapade jag av steget längst ner för att få det jämnt med den trekanten som var kortast, men det verkar inte heller funka.

Är det någon som har nåt bra tips hur man kan göra för att det ska bli jämnt hela trappan upp?
Jag är väl inte jätteduktig på bygge överlag, men försöker lära mig. Så det kanske är nåt jag inte tänkt på?

Tack på förhand!
Om du lägger dem på varandra och de är olika så hade jag åkt tillbaka med dem och reklamerat.

Borde gå även om du kapat i dem, då det är.ett ursprungsfel.

/Jocce

• Gilla
roger.lehrberg
  • Laddar…
Hej!
Hade samma problem med 7stegs Vangstycken från byggmax.
Bygde trapp i tisdags och märkte att det stack iväg upp till 3cm på sista steget.
I mitt fall gick jag på den längsta och la på material som jag skruvade fast på sidan av stycket.

Skulle säga att det i mitt fall var 25cm djup och 17höjd men att det var +/- 1,5cm på det värsta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.