2 392 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Olika höjd på ack-tankar?
Hej på er!
Jag har 3st strömsnäs 500 liters-tankar kopplade till pannan, och nu har jag fått ytterligare en tank, en 1000 liters, ej samma fabrikat. Den nya tanken är ca 30cm högre än de andra. Att det inte optimalt med olika höjder förstår jag, men kommer det att funka? Jag menar det vatten som är "över" dom små tankarna kommer väl inte därifrån?
/Mathias
Jag har 3st strömsnäs 500 liters-tankar kopplade till pannan, och nu har jag fått ytterligare en tank, en 1000 liters, ej samma fabrikat. Den nya tanken är ca 30cm högre än de andra. Att det inte optimalt med olika höjder förstår jag, men kommer det att funka? Jag menar det vatten som är "över" dom små tankarna kommer väl inte därifrån?
/Mathias
Jag har en slav som är omkring 15 cm högre än tekniktanken. Kör jag tankarna i serie är det absolut inget problem för då "står den lilla tanken på den stora", körda parallellt får jag ju förstås ingen nytta av det översta vattnet i slaven.
Om det är så att Du ska lägga till din tusenliterstank till de övriga kan ju en idé vara att lägga den i serie med de andra som jag förstår är parallellkopplade av Din fråga att döma.
Dra rör så att Du kan välja parallell- eller seriekoppling. Det är en kompromiss i båda fallen men du kan testa vad som är bäst över årstiderna.
Om det är så att Du ska lägga till din tusenliterstank till de övriga kan ju en idé vara att lägga den i serie med de andra som jag förstår är parallellkopplade av Din fråga att döma.
Dra rör så att Du kan välja parallell- eller seriekoppling. Det är en kompromiss i båda fallen men du kan testa vad som är bäst över årstiderna.
Klicka här för att svara