En byggfirma har renoverat min systerdotters badrum och sen har dom olika åsikter om besiktningsanmärkningarna, främst rördragningarna till värmegolvet som fortfarande läcker efter 6 mån.Dom håller inne 16 000:- av det dom är skyldiga byggaren för dom anser inte är klar och byggaren vill inte göra klart förräns han fått pengarrna.Dom har skickat ett brev till byggaren där dom för förklarat allt men som byggaren men som han inte svarat på. Dom har kontaktat konsumentombudsmannen men dom måste vänta in svar från byggaren innan dom kan göra något så nu står det stilla. Så hur går man vidare?
 
Kontaktar dom igen för att se vad dom svarar. Synd att dom inte höll inne med hela betalningen.
 
BirgitS
Kan ju vara bra att kontakta kommunens konsumentvägledare i stället för konsumentombudsmannen i Stockholm. De ringer ofta direkt till företag och förklarar rättsläget.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.