2 591 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Olaglig skogsavverkning hos Ikeas underleverantörer
Vad hindrar Ryssland från att göra full mobilisering?R RoAd skrev:Här håller jag till viss del med. Jag tycker att det borde skickas betydligt mer och bättre saker än den äldre utrustning som de får nu. Jag tycker också att de borde gå att skicka in militär som kan hålla områden där det inte är direkt strid så Ukraina kan frigöra soldater som idag är gränsvakter för att hjälpa till vid fronten.
Att skicka stridande förband är jag lite kluven till. Det kommer tyvärr ge Putin rätt i att han krigar, förlåt "är lite speciell", mot hela NATO/väst. Det kommer nog ge honom möjlighet att exempelvis göra full mobilisering vilket inte är möjligt idag.
Att stora delar av världen säger ajabaja eller?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 166 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 166 inlägg
Nej, det skiter de i.wildeside skrev:
Lite svårt att säga till befolkningen att det bara är en liten specialoperation men vi behöver några miljoner soldater (eller vad det nu blir). Då blir det inte heller mest fattiga folkgrupper i utkanterna av riket som blir soldater utan då drabbar det medelklassen i St Petersburg och Moskva.
Nu har jag inte tid att spekulera i Ryssland, Ukraina, Israels eller Gazas att vara eller inte vara och deras krigande.
Inga andra länders problematik heller iof sig.
Inget jag kan göra något åt eller styra över.
Ha det gött!
Inga andra länders problematik heller iof sig.
Inget jag kan göra något åt eller styra över.
Ha det gött!
1. Befolkningens tålamod kan delvis hindra det.wildeside skrev:
2. Logistiken, redan stora problem med leveranser. Även om det verksr ha förbättrats aningen senaste tiden.
3. Tillgången till utrustning. Granater verkar det finnas gott om, men kläder, skyddsvästar, fordon, sikten, drönare och generell elektronik är det stor brist på. Hur ska man utrusta nymobiliserade soldater om utrustning saknas?
3. Ekonomin. Allt ovan kostar pengar, saker som förbrukas kan inte ersättas i samma takt.
Ok, och jag har inte sagt att Juncker har fel i att Ukraina har en lång väg till ett EU-medlemskap. Vad är det egentligen du argumenterar emot? Att Ukraina någonsin ska få bli medlemmar?P paralun skrev:
Nej, att befolkningen i Ryssland inte vet vad som faktiskt pågår just nu. De vet om en mindre speciell militär operation och för tillfället är det mestadels minoriteter på landsbygden, fångar, och annat löst folk som skickas in för att dö i Ukraina.wildeside skrev:
Börjar han dra in de sk. asfalterade områdena i västra Ryssland så behöver han nog ha en riktigt bra motivering. Exempelvis att hela väst nu fysiskt med soldater på mark krigar mot ryssland.
Man kan göra så gott man kan, exempelvis skänka pengar till någon av alla de frivilliga som på olika sätt hjälper Ukraina. Det finns både militär och civil hjälp att stödja. Jag har skänkt pengar till EL-verk, drönare, sjukvårdsmateriel, och diverse fordonsleveranser.wildeside skrev:
Här finns inspiration. Många av dem är privatpersoner som lägger ner oerhört mycket arbete för att hjälpa på plats med exakt det som Ukraina behöver.
https://cornucopia.se/2022/08/organisationer-och-projekt-for-att-stodja-ukraina/
Och varför @electroluxaren finner situationen i Ukraina rolig fortsätter att vara ett mysterium.
Rysstroll eller bara rejält oskön människa?
Rysstroll eller bara rejält oskön människa?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Flagnad färg golvlister (och snickerier dörrkarm) (ommålade höst 2023)
Färg, Måla & Tapetsera -
Vara anställd hos byggföretag som förmedlare?
Juridik -
Skillnad på boarea för identiska hus hos Skatteverket
Köpa & Sälja hus -
Kund hos vattenfall
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Olagligt att mäta ut villa hos barnfamilj
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.