Hej,

Vi har ett pågående arbete med trädgårdsanläggning där det första steget var en parkeringsplats med singel och ram av storgatsten. Arbetet är klart och jag är fundersam över fogen. För det första är den alldeles gulaktig och ljus mot stenen, och fogbredden känns väl tilltagen, ofta 3-4 cm men i snitt kanske 2 cm. Dessutom har fogen på sina håll hamnat som i ojämna korvar där de ser ut som de "flyter ut" åt ena sidan. Det flyter också ut mycket fog mot gatan och på vissa stenar. Långsidan av ramen går mot grannens häck, där ligger det högar av torkad betong längs hela sträckan och smetad på baksidan av stenarna som just på den sidan hamnar lite mer ovan jord.

Det känns som det här har blivit mer uttalat under veckan då jag inte tänkte på det först, arbetet var klart i början av förra veckan. Jag har skickat bilder till entreprenören som skall komma och kolla men den första responsen har varit att fogbredden är normal, fogarna kommer bli grå av sig själva och att det som flytit ut tillhör "slutstäd" (de är kvar på tomten). Jag vet inte riktigt vad jag ska tro eller säga, och undrar om några här har erfarenheter och tankar?

Grå storgatsten med ljusa fogar, singel och vissna löv i en trädgårdsanläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn fogmassa vid grå gatsten, delvis med löv och smuts på marken, bredvid en träyta med fler löv.
Skapa konto
Gulaktig fog mellan storgatsten och jord, omgiven av fallna löv.
Skapa konto
Storgatsten med ljus fog, breda fogar och ojämn applicering mot asfalt; löv och småsten synliga.
Skapa konto
Storgatsten med breda fogar och singel till vänster, asfalt till höger, ojämn fog avslöjar gul nyans och spilld betong.
Skapa konto

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.