796 läst ·
4 svar
796 läst
4 svar
Okej att koppla på inomhuskoppling på markrör?
Ingen bild. Jepp det är det, grå för innomhus och orange för i mark. Går bra att koppla ihop. Du har det rätt. Det finns vita ( äggskalsrör ) som är tunna och går lätt sönder med och dom går även dom att koppla ihop, samt dom brukar vara limmade i skarvarna.
Edit Glöm inte att få dit en renslucka innan nedgång genom golvet, ca 30 -40 cm från golv.
Edit Glöm inte att få dit en renslucka innan nedgång genom golvet, ca 30 -40 cm från golv.
Tack för era svar 🤗
Mer konkret skall HT-rör/delar vara märkta "BD" för att vara godkända för markförläggning inom byggnad och upp till 1m utanför yttervägg.nimhed skrev:
Om man vänder på det så finns inte de oranga rören i mindre dimensioner än 110, så man har inte så mycket val om man vill använda mindre dimensioner för avstick.
Klicka här för att svara
